بانکبانک و بیمه

رشد چشمگیر منابع بانک کارآفرین در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

بررسی آمار و گزارش‌های بانک کارآفرین نشان می‌دهد که این بانک از نظر رشد منابع در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کارآفرین، این بانک در انتهای شهریور سال ۱۳۹۹، در حدود ۲۷۱ هزار میلیارد ریال منابع جذب نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۹ درصدی داشته است. همچنین عملکرد بانک نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ بسیار مطلوب‌تر بوده و رشد تجهیز منابع نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۰ درصد بوده است.

شاخص‌های عملکرد  بانک کارآفرین شبکه بانک‌های خصوصی
 تجهیز منابع (هزار میلیارد ریال) ۲۷۱ ۷۸۲.۵
 رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد ۴۸.۱ درصد
 رشد نسبت به اسفند سال ۹۸ ۴۰ درصد ۲۰.۸ درصد

در مرداد ماه ۱۳۹۹ سهم سپرده‌های بدون هزینه (شامل سپرده‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های جاری) در ترکیب تجهیز منابع بانکی بانک کارآفرین، معادل ۲۰.۳ درصد بوده که این میزان در شهریورماه به ۲۴.۹ درصد رسیده است.

ترکیب تجهیز منابع بانک کارآفرین شبکه بانک‌های خصوصی
سپرده بدون هزینه ۲۴.۹ درصد ۱۲ درصد
سپرده کم هزینه ۲۸ درصد ۲۳ درصد
سپرده پرهزینه ۴۱.۸ درصد ۴۸ درصد
سایر سپرده ها ۵.۳ درصد ۲ درصد

میانگین این سپرده برای شبکه بانک های خصوصی ۱۲ درصد بوده است که نسبت به مرداد ماه کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد که عملکرد بانک کارآفرین نسبت به شبکه بانک های کاملا خصوصی در جذب سپرده‌های بدون هزینه بهتر بوده است.

نمودار رشد منابع

بر اساس این گزارش، سهم این سپرده‌های پرهزینه برای بانک کارآفرین در مردادماه ۴۴.۶ درصد بوده است که در شهریور ماه به ۴۱.۸ درصد کاهش یافته است. مقایسه این رقم با میانگین ۴۸ درصدی شبکه بانک های خصوصی، حاکی از عملکرد مثبت بانک کارآفرین در تجهیز منابع با ترکیب بدون هزینه و کم‌هزینه است.

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا