بین الملل

هند برای اولین بار در تاریخ وارد رکود اقتصادی شد

بانک مرکزی هند اعلام کرد که این کشور برای اولین بار در تاریخ خود در نیمه اول سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ (آوریل ۲۰۲۰ – مارس ۲۰۲۱) از لحاظ فنی وارد رکود اقتصادی شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، بر اساس گزارش بانک مرکزی هند، این کشور برای اولین بار در تاریخ خود در نیمه اول سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ (آوریل ۲۰۲۰ – مارس ۲۰۲۱) از لحاظ فنی وارد رکود اقتصادی شده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

طبق گزارشی که اواخر روز چهارشنبه توسط تیمی به سرپرستی مایکل پاترا، معاون رئیس بانک مرکزی هند منتشر شد، سومین اقتصاد بزرگ آسیا احتمالاً برای دومین دوره سه ماهه متوالی (ژوئیه-سپتامبر) کوچک شده و این کشور را به سمت یک رکود اقتصادی بی سابقه سوق داده است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که تولید ناخالص داخلی هند در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر ۸.۶ درصد کوچک شده است، در حالی که در دوره آوریل تا ژوئن حدود ۲۳.۹ درصد کاهش یافته بود، اگرچه آمار رسمی اواخر ماه جاری میلادی یعنی در تاریخ ۲۷ نوامبر منتشر خواهد شد.

بانک مرکزی هند با بیان اینکه این کشور در شرایط دشواری به سر می برد، گفت: سومین خطر اصلی که در گوشه و کنار کمین کرده است فشاری است که در میان خانوارها و شرکت های بزرگ وجود دارد که به تأخیر افتاده اما کاهش نیافته است و می تواند به بخش مالی سرایت کند.

این بانک با هشدار در مورد خطرات نزولی و تورم، به ویژه به دنبال همه گیری بیماری کووید-۱۹ و شیوع ویروس کرونا گفت: مهمترین (خطر) فشار بی وقفه تورم است که علیرغم اقدامات انجام شده برای مدیریت عرضه مانند محدودیت های انبارکردن، هیچ نشانه ای از کاهش نیست. این محدودیت برای تاجران پیاز، واردات سیب زمینی و پیاز (بدون ضد عفونی) و کاهش موقتی تعرفه وارداتی روی حبوبات می شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا