بانکبانک و بیمه

رشد مدیریت شده سپرده ها در بانک دی

عملکرد بانک دی در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ نشان می دهد که این بانک علاوه بر موفقیت در جذب بیش از پیش سپرده ها، به خوبی توانسته ترکیب آن ها را نیز بهینه کند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک دی، منابع گران قیمت یکی از دغدغه های نهادهای مالی است که تاثیر چشمگیری در عملکرد آن ها دارد به طوری که تداوم جذب این منابع می‌تواند به رشد قیمت تمام شده پول و در نتیجه زیان آن نهاد منجر شود.
قیمت تمام شده پول، ارتباط مستقیمی با نرخ جذب سپرده دارد و یک نهاد مالی همواره باید تلاش کند برای خدمت رسانی مطلوب تر به مشتریان و توسعه زیرساخت ها، جذب منابع ارزان قیمت را در اولویت قرار دهد.
بر اساس این گزارش، عملکرد موفق بانک دی در راستای دستیابی به کاهش چشمگیر قیمت تمام شده پول، حاکی از آن است که مدیریت بانک با هدفگذاری در این زمینه و ایجاد جذابیت در سپرده های ارزان قیمت نتایج مطلوب و قابل قبولی را کسب کرده به طوری که در نه ماهه نخست سال جاری سهم ۹۷ درصدی منابع گران قیمت به ۸۹ درصد کاهش یافته است.
گفتنی است، در حالی که همه سپرده های جذب شده در بانک دی با رشد مواجه بوده اند، اما رشد سپرده های ارزان قیمت بسیار چشمگیر است و صورت های مالی شش ماهه نخست سال جاری نشان می دهد، افزایش ۲۳۲ درصدی سپرده های جاری در کنار افزایش ۴۶ درصدی سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز ریالی این بانک، اثر بسیار مثبتی بر قیمت تمام شده پول داشته است، به طوری که می توان گفت بخش قابل توجهی از کاهش ۶ واحدی قیمت تمام شده پول در بانک دی، ناشی از تغییر و بهینه سازی ترکیب جذب سپرده ها است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا