امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش تصادفات جاده‌ای در آزادراه و بزرگراه‌های کشور/ وزارت صمت جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را بگیرد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت صمت وظیفه مشخصی برای کنترل بازار برعهده دارد و باید قیمت مصالح ساختمانی مهار و مدیریت درستی شود تا قیمت‌گذاری برای تولیدکننده و مصرف‌کننده با شرایط انصاف انجام شود و بتوانیم نسبت به قیمت‌گذاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در مراسم هفته ایمنی راه‌ها با بیان اینکه در سال جاری نقشه ایمنی راه‌های کشور را در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب کردیم، اظهار داشت: در این نقشه تکالیفی برای همه سازمان‌های مسئول در امر حمل و نقل، ایمنی، پشتیبانی از سفر، امور امداد و نجات جاده‌ای و… روشن کردیم و برنامه‌هایی را باید به اجرا برسانیم که شاهد ارتقاء روزمره حمل و نقل بین‌شهری و درون‌شهری باشیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها تصمیم‌گیری شد که روزی را به عنوان یادمان قربانی تصادفات رانندگی انتخاب کنیم که امروز روز جهانی گرامیداشت یاد قربانیان تصادفات جاده‌ای است و یک هفته برای آن در نظر گرفته‌ایم و مسئولیت اجتماعی فراگیری را به عنوان پویش اجتماعی بانوان برای آن تعریف کردیم که امروز از این پویش رونمایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پویش اجتماعی بانوان یک مسئولیت اجتماعی فراگیری برای تمام مردم ایران است که هر کسی به سهم خود مسئولیتی در این پویش خواهد داشت، گفت: بانوان در سفر می‌توانند کیفیت مراقبت از رانندگی را افزایش دهند و می‌توانند نظارت بر رانندگی همسرشان داشته باشند تا از حواس‌برتی، نقض مقررات و تخلفات جلوگیری کنند که تمام این عوامل بخش ۸۲ درصدی در تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای دارد.

اسلامی با بیان اینکه بانوان ۲۵ درصد تلفات تصادفات را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اگر آموزش و فرهنگ‌سازی به صورت مستمر انجام شود بانوان می‌توانند نقش شایسته‌ای در تصادفات ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تلفات جاده‌ای در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها افزایش یافته است، بیان داشت: اینکه از تصادفات از جنس عوامل بی‌توجهی و کم‌توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی است و امیدواریم با این پویش اجتماعی و مسئولیت مشترک این تصادفات کاهش یابد.

اسلامی تاکید کرد: ما برای کاهش تصادفات جاده‌ای به یک رفتار اجتماعی متفاوت نیاز داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: کاهش نقاط حادثه‌خیز در تمام نقاط بحرانی و برطرف‌سازی آنها و مشارکت با پلیس برای شناسایی این نقاط، نصب دوربین و تابلو و استفاده از سیستم‌های هوشمند از اقداماتی بوده که انجام شده و می‌تواند تصادفات را کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به افزایش قیمت سیمان تصریح کرد: وزارت صمت وظیفه مشخصی برای کنترل بازار برعهده دارد و باید قیمت مصالح ساختمانی مهار و مدیریت درستی شود تا قیمت‌گذاری برای تولیدکننده و مصرف‌کننده با شرایط انصاف انجام شود و بتوانیم نسبت به قیمت‌گذاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

اسلامی گفت: اخیرا دچار التهاباتی شده بودیم که همه از این التهابات رنج بردیم و امیدوار هستیم شاهد متعادل شدن بازار باشیم.

وی همچنین با اشاره به انتشار اطلاعات فیک و جعلی در فضای مجازی درباره پیش‌بینی ضعیت هوا و وقوع سیل اظهار داشت: سازمان هواشناسی اطلاعات دقیقی درباره پیش‌بینی هوا در اختیار قرار می‌دهد و تاکنون هم براساس این اطلاعات هیچ‌وقت غافلگیر نشدیم و مهمترین نهاد برای ما در بحث پیش‌بینی شرایط جوی، سازمان هواشناسی است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اطلاعات فیک و جعلی زیادی درباره پیش‌بینی شرایط جوی در شبکه مجازی منتشر می‌شود که تکذیب هم می‌شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا