بورسبورس اوراق

ادامه روند صعودی بورس

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند روز گذشته روندی صعودی داشت و در ساعات ابتدایی معاملات امروز به یک میلیون و ۲۶۸ هزار واحد نیز رسید. البته این بازار در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل بازار سرمایه با ۹۷۱۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۶۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. در بازار امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۲۶ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال انجام شد.

سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین ایران خودرو، سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، گروه پتروشیمی سرمایه‌ گذاری ایرانیان و سرمایه‌ گذاری سیمان تامین نمادهای پربیننده بورس بودند.

همچنین بخوانید

بازگشت فرابورس به کانال ۱۶ هزار واحد

شاخص کل فرابورس هم ۴۴ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۶ هزار و ۳۹ واحد رسید. معامله‌گران این بازار ۶۳۱ هزار معامله به ارزش ۴۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال انجام دادند.

بیمه پاسارگاد، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، شرکت آهن و فولاد ارفع، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار از برق و انرژی پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، سرمایه‌ گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، سرمایه‌ گذاری توسعه و عمران استان کرمان، تهیه توزیع غذای دناآفرین فدک و مجتمع صنایع لاستیک یزد تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا