امور زیربناییراه و ساختمان

سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در بخش بزرگراهی و ریلی / آزادراه شرق سپاهان پنجشنبه افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که ۱۷۶۱ کیلومتر از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های جهش تولید در ۳۲ محور و در قالب ۷۷ پروژه در اولویت ساخت و ساز هستند. مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌های عنوان شده ۲۴ هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های بزرگ‌راهی و ریلی سرمایه‌گذاری صد درصدی دولت و در بخش آزادراهی مشارکت سرمایه‌گذار و دولت وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، خیرالله خادمی در نشست خبری افتتاح آزادراه شرق سپاهان و راه‌آهن خواف- هرات اظهار داشت: در کل کشور بیش از ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در حال ساخت داریم که ۸ پروژه به طول ۱۵۶۰ کیلومتر در اولویت پروژه‌های ریلی قرار دارند و به عنوان پروژه‌های جهش تولید معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۱۳۴۰ کیلومتر در قالب ۲۱ پروژه مسیر در حال ساخت است که ۹ پروژه آزادراهی به طول ۶۵۱ کیلومتر به عنوان اولویت اجرا تعیین کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت مسیر بزرگراهی در کشور گفت: ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که ۱۷۶۱ کیلومتر از این پروژه‌ها به عنوان پروژه‌های جهش تولید در ۳۲ محور و در قالب ۷۷ پروژه در اولویت ساخت و ساز هستند.

خادمی گفت: مجموع سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌های عنوان شده ۲۴ هزار میلیارد تومان است که در بخش‌های بزرگ‌راهی و ریلی سرمایه‌گذاری صد درصدی دولت و در بخش آزادراهی مشارکت سرمایه‌گذار و دولت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های اجام شده در این بخش اظهار داشت: در بخش ریلی ۴۷۶۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیون یورو ارزی هزینه شده است.

خادمی تصریح کرد: همچنین در بخش آزادراهی برای ساخت ۶۵۱ کیلومتر در قالب ۹ پروژه، ۸۴۹۳ میلیارد تومان و در بخش بزرگراهی برای پروژه‌های در اولویت ۴۲۵۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که مجموع تمام این سرمایه‌گذاری‌ها با یوروی ۱۳ هزار تومان ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است که امروز براساس جدول تعدیل سازمان برنامه و بودجه این هزینه‌ها حداقل ۵۰ درصد افزایش یافته است و برای تکمیل به ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ۳۹۵۶ کیلومتر انواع پروژه‌های آزادراهی، بزرگراهی و ریلی در طول دو سال انجام می‌شود و اولین پروژه جهش تولید یعنی پروژه آزادراه شرق سپاهان پنجشنبه هفته جاری به افتتاح خواهد رسید.

ادامه دارد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا