امور زیربناییراه و ساختمان

آزادراه ترانزیتی شرق اصفهان، حلقه اتصال آزادراه مرکزی/ اصفهان ترافیک بوشهر و شیراز را دور می‌زند

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اهمیت ساخت آزادراه شرق اصفهان گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه، مدت زمان ترانزیت از کریدور آزادراهی مرکزی کاهش می‌یابد و بار ترافیکی عسلویه و بوشهر وارد اصفهان نمی‌شود.

رحمت‌الله فیروزی‌پور، نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افتتاح آزادراه شرق اصفهان در پایان هفته جاری اظهار داشت: آزادراه شرق اصفهان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم کشور محسوب می شود و مساله بسیار با اهمیت در بحث ترانزیت، بحث زمان است که با بهره برداری از این آزادراه مدت زمان تردد تا ۸۰ دقیقه کمتر از مسیر قبلی می شود.

وی ادامه داد: کاهش ۸۰ دقیقه مسافت کمتر باعث کاهش میزان مصرف سوخت و تولید انواع الایندگی ها را دارد که قطعا هم به نفع مردم و هم به نفع دولت و کشور است.  

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش ترافیک داخل شهر اصفهان اظهار داشت: با بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان، ترافیکی که از بوشهر و عسلویه وارد اصفهان می شد جمع آوری می‌شود و به خارج از شهر منتقل خواهد شد که علاوه بر کاهش زمان تردد، منجر به افزایش آسایش مردم اصفهان و کاهش الودگی شهر اصفهان می‌شود.

فیروزی‌پور با بیان اینکه افتتاح این طرح ۵۰ کیلومتر فاصله استان‌های جنوبی کشور به جنوب را کوتاه می ‌کند، اظهار داشت: این آزادراه  از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان – نطنز – کاشان شروع و به طول ۶۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه می‌ یابد. این کنارگذر جاده اصفهان اردستان را قطع و با عبور به سمت بزرگراه اصفهان – نایین در غرب و سپس منطقه باغ رضوان به سمت جنوب می‌رود، در ادامه با عبور از کنار شهر جدید بهارستان و گردنه لاشتر به مسیر اصفهان – شیراز متصل می ‌شود.   

وی تاکید کرد: ویژگی مهم آزادراه شرق اصفهان این است که این آزادراه، حلقه اتصال بین آزادراه مرکزی ما در شمال و جنوب اصفهان محسوب می‌شود.  

این عضو کمیسیون عمران ادامه داد: در حال حاضر از تهران تا اصفهان میسر آزادراهی وجود دارد و از اصفهان تا شیراز هم آزادراه کشیده شده است و این حلقه تکمیل کننده این کریدور آزادراهی در کشور خواهد بود.

فیروزی‌پور با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقلی در کشور، اظهار داشت: زیرساخت‌ها عامل توسعه پایدار در کشور محسوب می‌شوند و بستر رشد اقتصادی را فراهم می‌کنند.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا