اقتصاد کلان

اصلاح مصوبه مجلس در مورد تامین کالاهای اساسی/ تایید درآمدهای پیشنهادی از سوی دیوان محاسبات

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اصلاح مصوبه مجلس در مورد تامین کالاهای اساسی و همچنین تایید درآمدهای پیشنهادی این کمیسیون برای این طرح از سوی دیوان محاسبات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: دیوان محاسبات درآمدهای پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را برای تامین کالاهای اساسی را کارشناسی، واقعی و قابل تحقق  تشخیص داد و این درآمدهای پیشنهادی را تایید کرد.

وی افزود: طرح تامین کالاهای اساسی که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس طراحی و ارائه شده و به تصویب مجلس رسیده، برای بررسی به شورای نگهبان، ارسال شده بود که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد.

همچنین بخوانید

حاجی بابایی یادآور شد: ایراد شورای نگهبان براین طرح، عدم تامین منابع آن بود، که کمیسیون با جلسات متعدد کارشناسی با حضور نماینده شورای نگهبان منابع را به صورت مشخص، تعیین کرد. دیوان محاسبات کشور نیز منابع تعیین شده پیشنهادی را، کارشناسی، واقعی و دست یافتنی تشخیص داد و برآن مهر تایید زده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  ادامه داد: براین اساس کمیسیون برنامه و بودجه ایرادات شورای نگهبان را بررسی و اصلاحات لازم را اعمال کرده که امیدواریم شورای محترم نگهبان با امعان نظر و دقت طرح مورد نظر را بررسی و تایید کند.

وی با بیان اینکه هدف اساسی این طرح کمک به بهبود معیشت اقشار مختلف جامعه است که تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار دارند افزود: امیدواریم دولت با هماهنگی مجلس و اجرای این طرح بتواند گام‌های موثر جهت کاهش بار اقتصادی و فشار معیشتی از دوش اقشار مختلف مردم بردارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا