بین الملل

ریکاوری فراتر از انتظار صادرات ژاپن

صادرات ژاپن در ماه اکتبر به افت خود ادامه داد اما با تقویت تقاضای واردات خودرو از سوی آمریکا و چین، این افت به کمترین سطح خود رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صادرات ژاپن در ماه اکتبر به افت خود ادامه داد اما با تقویت تقاضای واردات خودرو از سوی آمریکا و چین، این افت به کمترین سطح خود رسید. این نشان می‌دهد سومین اقتصاد بزرگ جهان در حال ریکاوری و پشت سر گذاشتن بحران کرونا است.

داده‌های وزارت مالی ژاپن که صبح امروز، چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد صادرات ژاپن در ماه اکتبر تنها ۰.۲ درصد نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که میزان افت صادرات در این ماه از ۴.۵ درصد هم بیشتر شود.

این افت کمترین افت در ۲۳ ماه افت متوالی صادرات ژاپن است که به دنبال سقوط ۴.۹ درصدی صادرات در ماه گذشته رخ می‌دهد.

صادرات ژاپن به چین در این ماه ۱۰.۲ درصد جهش کرد و صادرات به آمریکا هم با جهشی ۲.۵ درصدی روبرو شد. البته صادرات به اتحادیه اروپا ۲.۶ درصد سقوط کرد.

واردات ژاپن در این ماه ۱۳.۳ درصد سقوط کرد (علی‌رغم پیش‌بینی سقوط ۹ درصدی) و باعث شد مازاد تجاری به ۸۷۳ میلیارد ین (۸.۳۸ میلیارد دلار) برسد؛ در حالی که انتظار می‌رفت به ۲۵۰ میلیارد ین برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا