بین الملل

برزیل بزرگترین تولیدکننده نفت دریایی در جهان می‌شود

تولید نفت دور از ساحل برزیل در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است و بحران قیمت نفت و پاندمی کرونا نتوانسته‌اند جلوی پیشرفت آن را بگیرند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سقوط شدید قیمت‌های نفت، پاندمی کرونا و افزایش ابهامات ژئوپولیتیکی نتوانسته‌اند شکوفایی تولید نفت دور از ساحل برزیل را مختل کنند.

در ماه سپتامبر برزیل به سومین صادرکننده نفت چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، تبدیل شد. مقیاس بزرگ شکوفایی نفتی برزیل در دریاهای عمیق وقتی مورد توجه قرار گرفت که تولید نفت تجمعی میدان نفتی توپی پس از یک دهه از آغاز تولید این میدان در ۳ ماهه سوم به ۲ میلیون بشکه رسید. این میدان در کنار میدان بوزیوس برزیل، بزرگترین میدان نفتی آب‌های عمیق جهان است.

صادرات نفت خام پتروبراس که توسعه‌دهنده اصلی میادین نفتی برزیل است در سپتامبر ۲۰۲۰ رکورد زد. ۸۷ درصد این صادرات به چین اختصاص یافت.

طبق جدیدترین آمار آژانس ملی سوخت، گاز طبیعی و بایوفیول برزیل، نشان داد تولید نفت دریایی برزیل در ماه سپتامبر به حدود ۲.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که این ۱۳ درصد از سال گذشته بیشتر است. این میزان همچنین ۸۹ درصد از کل تولید نفت برزیل را تشکیل می‌دهد در حالی که یک سال قبل ۷۸ درصد آن را تشکیل می‌داد. به این ترتیب پیش‌بینی شده است برزیل با این روند به بزرگترین تولیدکننده نفت دریایی جهان تبدیل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا