انرژی

گسترده‌ترین برنامه تعمیرات شبکه‌های توزیع برق کشور کلید می‌خورد

برای نخستین بار، فاز اول گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز خواهد شد که در این برنامه، شبکه‌های توزیع به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، تمام برنامه‌های تعمیراتی شبکه‌های توزیع برق در همه استان‌ها منسجم و در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان انجام خواهد شد. در نخستین  دور گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور، بیش از ١٣٠٠ کیلومتر شبکه توزیع برق(معادل فاصله بین تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمیر و بازسازی خواهد شد.
مسعود صادقی – مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر – در این باره گفت: در دور نخست این برنامه، همچنین ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.
وی گفت: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق، بیش از ٣٩٠٠ نیروی تخصصی در قالب ١٣٢٧ اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر، تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها و دریچه پایه‌های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان و خاطرنشان کرد: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، بهسازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌های پیش‌رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و … بسیار با اهمیت است و می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.
بر پایه این گزارش، از این پس هموطنان در سراسر کشور می‌توانند مشکلات و خرابی‌ شبکه‌های توزیع را از طریق “اپلکیشین برق من” یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا