بین الملل

پوتین: کشورهای بریکس برای رشد پایدار پس از بحران کرونا همکاری نزدیکی دارند

رئیس جمهور روسیه در اجلاس سالانه بریکس تأکید کرد که کشورهای عضو این گروه به منظور رسیدن به رشد اقتصادی پایدار پس از بحران کرونا همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که کشورهای عضو گروه بریکس در راستای حمایت از صنایع ملی، امور مالی و رفاهی خود یک سری اقدامات اضطراری را انجام داده اند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

پوتین دوازدهمین اجلاس سالانه بریکس را که امسال به ریاست روسیه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، افتتاح کرد. در این اجلاس سران ۵ کشور عضو از جمله برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به طور مجازی شرکت کردند.

به گفته رئیس جمهور روسیه، کشورهای بریکس در حال حاضر بر روی بازگرداندن اقتصاد خود به مسیر “رشد پایدار” متمرکز شده اند.

پوتین در ادامه توضیح داد که این همان چیزی است که اجلاس مشارکت استراتژیک بریکس ۲۰۲۰ هدف آن است. وی افزود: در این زمینه، کار بانک توسعه جدیدNDB  بیشترین اهمیت را دارد.

به گفته پوتین، این بانک ۱۰ میلیارد دلار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ اختصاص داده است و مجموع سبد سرمایه گذاری آن در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیارد دلار است. کشورهای عضو بریکس ۶۲ پروژه را در این زمینه اجرا کرده اند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک یک دفتر منطقه ای NDB در مسکو افتتاح می شود تا برنامه اعطای وام خود را در سراسر منطقه اوراسیا گسترش دهد. وی همچنین از سازوکار همکاری بین بانکی بریکس که امسال قوانین و اصول لازم برای “تأمین مالی مسئولانه” را تنظیم کرده بود، تمجید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا