صنعت، معدن، تجارت

شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: در بخش اکتشاف از سال ۹۲ تاکنون، بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده که بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع از این وسعت، طی دو سال گذشته صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۵۰ هزار کیلومتر از ۷۰۰ هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت‌های خصوصی انجام شده است.

به گفته رئیس هیأت عامل ایمیدرو، تاکنون ۹۰۰ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است.

صدور ۸۰ پروانه اکتشاف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از محدوده‌های جدید، ۲۸۰ مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه‌ها (پس از یک سال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: از ۲۸۰ محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون ۸۰ پروانه اکتشاف صادر شده است. از این ۸۰ پروانه، ۱۲ مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

آزادسازی ۴۶۰ هزار کیلومتر از پهنه‌ها

غریب پور اعلام کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌ها آزاد شده و ۶۶ هزار کیلومتر مربع (از این پهنه‌ها) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا