بورسبورس اوراق

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۳ میلیون واحد رسید

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴۸هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۴۵هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۵۱۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹هزار و ۱۷۷میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۰۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۸هزار و ۴۳۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۴۵هزار و ۳۸۲واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، کاشی سعدی و سرمایه‌گذاری شفادارو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۶۶۷واحد، کل (هم‌وزن) ۶۶۷۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۳۷۴واحد، آزاد شناور ۳۹۸۶۴واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۹۶۰۸ و ۸۲۲۱۴ واحد رشد کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در اینستاگرام آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۹۵۶میلیون ورقه به‌ارزش ۱۶هزار و ۶۱۷میلیارد تومان در ۷۶۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۹۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۶۴۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صبا تامین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های صنعت روی زنگان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا