كشاورزی و دامپروری

قیمت مصوب لبنیات تا ۴۰ درصد افزایش یافت+ لیست قیمت‌ها

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران از افزایش قیمت مصوب ۱۰ محصول لبنی مشمول نرخ‌گذاری دستور خبر داد؛ این محصولات در مقایسه با قبل تا ۴۰ درصد گران شده اند .

سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید از جمله شیرخام قیمت مصوب محصولات لبنی نیز ایکس درصد افزایش یافت.

وی افزود:  قیمت شیر خام درب دامداری ۴۱۵۰ تومان تعیین شد و به ازای هر دهم چربی بالاتر از ۳/۲ درصد ۶۰ تومان نیز به این نرخ اضافه می شود و در صورتیکه کمتر از ۳/۲ درصد چربی باشد ۶۰ تومان کسر می شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ادامه داد: این تغییرات قیمت در چند روز آینده و با نامه‌ای سازمان حمایت  مصرف کننده و تولیدکننده به تشکل‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد و سپس تغییرات قیمت محصولات لبنی قابل اجرا خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظارت بر این قیمت های مصوب باید بر کل زنجیره صورت گیرد و فقط بر محصول لبنی نباشد؛ یعنی باید قیمت شیرخام فروخته شده دامداران به کارخانه ها نیز  توسط سازمان های ناظر بر بازار رصد شده و با هرگونه گرانفروشی برخورد شود

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

لیست قیمت جدید ۱۰ محصول لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی به شرح زیر است.

قیمت ماست دو ونیم کیلوگرمی دبه پرچرب۲۴۰۰۰ تومان

قیمت ماست دو نیم کیلو گرم دبه کم چرب ۲۱۰۰۰تومان

قیمت شیر نایلون۵۴۰۰ تومان

قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی کاپ ۱۴۵۰۰ تومان

قیمت شیر بطری کم چرب ۷۱۰۰ تومان

قیمت شیر بطری نیم چرب۷۵۰۰تومان

قیمت شیر بطری ۳درصد چربی۸۵۰۰ تومان

قیمت شیر کامل۸۶۰۰ تومان شد .

بنابراین گزارش قیمت شیر استریل با بسته بندی پاکتی چند لایه هنوز اعلام نشده است اما بر اساس اطلاعات موجود  تولیدکنندگان به دنبال تعیین  قیمت ۱۵ هزار تومانی برای هر لیتر از این محصول هستند. 

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا