صنعت، معدن، تجارت

لزوم شفاف سازی پرونده ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی آلمانی/ وزارت صمت احکام بدوی و تجدید نظر را منتشر کند

با توجه به اعلام یکی از مدیران وزارت صمت در خصوص صدور آرا بدوی و قطعی دیوان عدالت اداری در خصوص تمدید مجوز ثبت سفارش محموله ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی یک شرکت آلمانی، لازم است این وزارت خانه نسبت به انتشار جزئیات این آرا برای پاسخ به ابهامات اقدام کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام رسمی صدور مجوز ترخیص ۴۲۰ دستگاه لوازم خانگی یک برند آلمانی از گمرک شهید رجایی و ابهامات مهم حول این پرونده یکی از مسئولان وزارت صمت اطلاعات تازه‌ای در این خصوص مطرح کرده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت گفت: ثبت سفارش محموله لوازم خانگی شرکت “بوش” آلمان مربوط به قبل از ممنوعیت واردات بوده و تمدید ثبت سفارش صاحب کالا نیز بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، حسب شکایت ایشان به دیوان عدالت اداری و صدور آرای قضایی (بدوی و قطعی) از سوی دیوان، ناظر بر لزوم به واردات کالای ثبت سفارش شده صورت گرفته است.

همانطور که  مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت اعلام کرده است صدور مجوز تمدید ثبت سفارش مربوط به احکام دیوان عدالت اداری بعد از شکایت صاحب کالا بوده است. بر این اساس احکام بدوی و قطعی  صادره از سوی دیوان عدالت اداری منجر به صدور مجوز مربوط و فراهم شدن شرایط ادامه تشریفات گمرکی شده است.

بر این اساس با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص ابهامات این پرونده مهم لازم است در اولین گام وزارت صمت اسناد مربوط به آرا مذکور را منتشر کند. 

پیگیریها نشان می‌دهد انتشار  اسناد  مذکور زوایای مهمی از این پرونده را روشن خواهد کرد.

با توجه به ابعاد مهم پرونده و سوالات خاصی که در این حوزه ایجاد شده است شفاف سازی بر اساس اسناد نخستین گام در راستای روشن شدن ابهامات شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرای صادره مربوط به سال گذشته می‌باشد و در صورت سکوت وزارت صمت گمانه زنیهای رسانه‌ای در این خصوص تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا