بین الملل

هشدار موسسه فاینانس بین‌المللی/جهان با سونامی بدهی روبرو است

مؤسسه فاینانس بین‌المللی (آی‌آی اف) هشدار داد با توجه به افزایش هزینه‌کردهای دوات‌ها و شرکت‌ها برای عبور از بحران کرونا بدهی جهانی تا پایان امسال به ۲۷۷ تریلیون دلار خواهد رسید. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه فاینانس بین‌المللی (آی‌آی اف) هشدار داد با توجه به افزایش هزینه‌کردهای دوات‌ها و شرکت‌ها برای عبور از بحران کرونا بدهی جهانی تا پایان امسال سر به فلک کشیده و به ۲۷۷ تریلیون دلار خواهد رسید.

طبق اعلام ای‌ای‌اف که بیش از ۴۰۰ بانک و مؤسسه مالی در سراسر جهان عضو آن هستند، بدهی جهان تا پایان سپتامبر امسال ۱۵ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۲۷۲ تریلیون دلار رسیده است.‌

این مؤسسه در بیانیه‌ای هشدار داد: مشخص نیست در آینده اقتصاد جهانی چگونه قادر خواهد بود بدون ایجاد تأثیرات منفی بر فعالیت‌های اقتصادی از این سطح بدهی بکاهد. این مؤسسه در مورد حمله سونامی بدهی به اقتصاد جهانی هشدار داد.

در گزارش این سازمان آمده است در ۳ ماهه سوم بدهی کشورهای توسعه یافته به ۴۳۲ درصد تولید ناخالص داخلی آنها رسیده است که این به معنای افزایشی ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد. نیمی از این افزایش بدهی مربوط به آمریکا است که بزرگترین بسته کمک کرونایی را معرفی کرده است. بدهی آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۸۰ تریلیون دلار خواهد رسید در حالی که در سال گذشته ۷۱ تریلیون دلار بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا