بین الملل

بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از ۲۰ ماه ممنوعیت دوباره در آمریکا پرواز می‌کند

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس به علت دو سانحه مرگبار که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، اداره هوانوردی فدرال آمریکاFAA  روز چهارشنبه پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس به علت دو سانحه مرگبار که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این اداره در بیانیه ای گفت: طراحی و صدور گواهینامه این هواپیما شامل سطح بی سابقه ای از بررسی های مشترک و مستقل سازمان های هواپیمایی در سراسر جهان بود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اضافه کرد: این سازمان های تنظیم کننده مقررات اعلام کرده اند که تغییرات جدید در طراحی بوئینگ به همراه تغییر رویه و پیشرفت های آموزشی خدمه، به آنها اطمینان می دهد که پرواز این هواپیما در کشورشان ایمن است.

استفان دیکسون، رئیس اداره هوانوردی فدرال در یک پیام ویدئویی گفت: مسیری که ما را به این مرحله رساند طولانی و طاقت فرسا بود اما از همان ابتدا گفتیم که حل این موضوع نیاز به زمان دارد. اکنون من ۱۰۰ درصد خیالم از بابت اینکه خانواده ام با این هواپیما پرواز کند راحت است.

امریکن ایرلاینز قرار است اولین خط هوایی آمریکایی باشد که این هواپیما را اواخر ماه دسامبر به ناوگان خود باز می گرداند.

مدیران شرکت های هواپیمایی یونایتد و هواپیمایی ساوت وست نیز اعلام کردند که انتظار دارند سال آینده این نوع هواپیما به برنامه های پروازی آنها بازگردند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا