بورسبورس اوراق

راه‌اندازی تابلوی جدید فرابورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها

عضو شورای عالی بورس از راه‌اندازی تابلوی جدید فرابورس با نام بازار هدف در راستای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس با انتشار مطلبی با عنوان خبر خوب در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: به زودی تابلوی جدیدی در فرابورس با نام بازار هدف راه‌اندازی می‌شود که در آن طیف وسیعی از کسب و کارهای نوآفرین و دانش بنیان (حتی در مقیاس استارت آپی) امکان پذیرش خواهند داشت و به این ترتیب راه تازه ای برای تامین مالی کسب و کارهای نوآورانه در ایران گشوده خواهد شد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در اینستاگرام پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

به باور کارشناسان راه‌اندازی این تابلو می‌تواند زمینه حضور شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان و شرکت‌های غیردانش‌بنیان که دارای استانداردها و معیارهای پذیرش نیستند، را در تالار شیشه‌ای فراهم کند.

همچنین هدف اصلی راه‌اندازی بازار هدف در فرابورس، طراحی و ایجاد یک بازار مجزا برای پذیرش، تقویت و توسعه شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک استارتاپی و دانش‌بنیان و شرکت‌های غیر دانش‌بنیان بزرگ، متوسط و کوچک است که به دلیل فقدان برخی از ضوابط و معیارهای پذیرش مانند اندازه شرکت، وضعیت مالی و عملیاتی، نوع فعالیت، داشتن زیان انباشته و دارا بودن ریسک‌ها و ابهامات مختلف در حال حاضر قادر به حضور در بازار اول یا دوم فرابورس نیستند.

از این رو در این بازار شرکت‌ها را با توجه به درجه ریسک، ابهام و میزان شفافیتی که دارند در یکی از این تابلوها و بازارها قرار  می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا