بانکبانک و بیمه

کاهش نرخ سود تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۲ درصد

رئیس اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از کاهش نرخ تسهیلات تا ۱۲ درصد و افزایش مدت قرارداد سرمایه در گردش تا ۲ سال و طرح های سرمایه گذاری تا ۷ سال برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران مسعود عبدیان بر حمایت، پشتیبانی همه جانبه و نگاه ویژه بانک توسعه صادرات ایران به تامین مالی و ارائه خدمات خاص به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با صندوق نو آوری و شکوفایی نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش وطرح های سرمایه گذاری تا ۱۲ درصد کاهش و مدت قرار داد سرمایه در گردش تا ۲ سال و طرح ها تا ۷ سال قابل افزایش است.

به گفته عبدیان برای این منظور باید درخواست تسهیلات شرکت های دانش بنیان در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت و مجوز لازم برای بانک صادر شود. وی خاطرنشان کرد: تعیین وثائق برای شرکت های دانش بنیان بر اساس نتایج اعتبار سنجی شرکت ها انجام می پذیرد و علاوه بر وثائق متداول ضمانت نامه های صندوق های نو آوری و شکوفایی استانی تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک پذیرفته می شود.

عبدیان اعلام کرد: هریک از مشتریان دانش بنیان می توانند تا سقف ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع بانک دریافت کنند. رئیس اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در ادامه گفت: مشاوره به شرکت های صادراتی برای رفع تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی از دیگر خدماتی است که به شرکت های دانش بنیان از طریق شعب بانک توسعه صادرات ایران ارائه می شود.

وی افزود: از صندوق توسعه ملی نیز خواستار تعدیل در برخی از شرایط پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان شده ایم. عبدیان از مشتریان بانک خواست تا در طول سال و هنگام تنظیم صورت های مالی سالانه خود با حسابرسان مشورت کرده و شرکت را به خاطر مسائل مالیاتی، کوچکتر از حد واقعی نشان ندهند تا دست بانک برای پرداخت تسهیلات به آنها باز باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا