بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۰۱| برنت به مرز ۴۵ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۷۶ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال انتشار خبرهای مثبت از ساخت واکسن کرونا قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش حدودا یک درصدی بود و سومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند، اما برقراری مجدد مقررات قرنطینه در چند کشور جهان و محدود شدن تقاضا سبب شد تا رشد قیمت ها قابل توجه نباشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۷۶ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۹۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز با ۴۱ سنت معادل یک درصد رشد به ۴۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته حدود ۵ درصد رشد داشت.
چشم انداز مثبت تولید واکسن کرونا طی ماه های آینده سبب شد تا این هفته بازار نفت شاهد افزایش قیمت باشد. شرکت فایزر اعلام کرد که روز جمعه از مقامات بهداشتی دولت آمریکا خواسته مجوز اضطراری استفاده از واکسن ساخت این شرکت برای درمان کرونا را صادر کنند. این اولین درخواست اینچنینی برای مجوز تولید واکسن کرونا توسط یک شرکت داروسازی به شمار می رود.
بجورنار تونهاوگن، رئیس بخش بازار نفت موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «به رغم این واقعیت که توزیع گسترده واکسن کرونا زمان خواهد برد و در طول این مدت تقاضای نفت آسیب خواهد دید، خبرهای مثبت در مورد واکسن تاثیر مثبت خود را بر بازار گذاشته است.»
دیگر عاملی که سبب رشد قیمت نفت شده، امیدواری به تمدید توافق کاهش تولید توسط گروه اوپک پلاس بوده است. انتظار می رود گروه اوپک پلاس برنامه قبلی خود برای افزایش تولید نفت را به تعویق بیاندازد.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا