بین الملل

اروپا برای واکسن فایزر و کیوروک ۱۰ میلیارد دلار تضمین می‌پردازد

اتحادیه اروپا برای تضمین تحویل صدها میلیون دوز واکسن کرونای فایزر-بایون‌تک و کیوروک، بیش از ۱۰ میلیارد دلار پرداخت می‌کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یک مقام آگاه اتحادیه اروپا که در مذاکرات خرید واکسن کرونا شرکت داشته است به رویترز خبر داد اتحادیه اروپا برای تضمین تحویل صدها میلیون دوز واکسن کرونای فایزر-بایون‌تک و کیوروک، بیش از ۱۰ میلیارد دلار پرداخت می‌کند.

این مقام آگاه می‌گوید اتحادیه اروپا توافق کرده است برای هر دوز از واکسن فایزر-بایون‌تک ۱۵.۵ یورو (معادل ۱۸.۳۴ دلار) پرداخت کند.

این مقام آگاه می‌گوید: این به معنای قیمت کلی ۳.۱ میلیارد یورو (۳.۷ میلیارد دلار) برای ۲۰۰ میلیون دوز خواهد بود که در صورتی که ۱۰۰ میلیون دوز دیگر هم تحت این توافق خریداری شود این قیمت به ۴.۶۵ میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

این اطلاعات قیمت‌گذاری بر روی واکسن کرونا که قبلاً منتشر نشده بود تأیید می‌کند که اتحادیه اروپا با قیمتی ارزان‌تر از آمریکا با شرکت‌های دارویی قرارداد بسته است.

طبق گفته این مقام آگاه اتحادیه اروپا در قرارداد جداگانه‌ای با کیوروک به توافق رسیده است تا هر دوز از واکسن این شرکت را به ازای ۱۰ یورو (۱۱.۸۴ دلار) خریداری کند. بنابراین برای خرید ۲۲۵ میلیون دوز اولیه و ۱۸۰ میلیون دوز بعدی اتحادیه اروپا ۴.۰۵ میلیارد یورو به این شرکت پرداخت خواهد کرد.

در ماه جولای آمریکا با شرکت فایزر به توافق رسیده بود که ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن این شرکت را به ازای هر دوز ۱۹.۵ دلار خریداری کند. در این توافق گزینه‌ای برای خرید ۵۰۰ میلیون دوز اضافی هم لحاظ شده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا