بین الملل

چین برخلاف آمریکا ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو نکرد

جت های ۷۳۷ مکس بوئینگ همچنان از بزرگترین بازار خود یعنی چین محروم هستند چرا که دولت این کشور برخلاف آمریکا موضع خود را در مورد ایمنی این هواپیما تغییر نداده و مجوز پرواز در آسمان چین را به این مدل نداده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، جت های ۷۳۷ مکس بوئینگ همچنان از بزرگترین بازار خود یعنی چین محروم هستند چرا که دولت این کشور برخلاف آمریکا موضع خود را در مورد ایمنی این هواپیما تغییر نداده و مجوز پرواز در آسمان چین را به این مدل نداده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش رسانه های محلی چین، سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام کرد که تاریخی برای از سرگیری پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس تعیین نکرده است.

این سازمان تأکید کرد که موضع آن نسبت به پرواز این مدل از هواپیما از ماه گذشته تغییر نکرده است. ماه گذشته فنگ ژنگلین، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چین اعلام کرد که قبل از تصمیم درباره لغو ممنوعیت پرواز این هواپیما باید اطمینان حاصل کند که اصلاحات ایمنی در این مدل صورت گرفته است.

وی قبلاً نیز تأکید کرده بود که هواپیمای ۷۳۷ مکس باید سه شرط را داشته باشد. جدای از شفافیت در نتایج تحقیق در مورد علت حوادثی که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، پیشرفت های صورت گرفته در بخش طراحی باید از آزمایشات پروازی عبور کند و خلبانان نیز باید آموزش کافی را ببینند.

سال گذشته، چین اولین کشوری بود که هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را پس از دومین سانحه مرگبار در عرض تنها ۵ ماه زمین گیر کرد.

بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری چین اندکی پس از تصمیم اداره هوانوردی فدرال آمریکا درمورد لغو ممنوعیت تقریباً دو ساله این مدل از بوئینگ صادر شد.

اگرچه این تصمیم اجازه بازگشت سریع جت ها به آسمان را نمی دهد، انتظار می رود که اولین پروازهای تجاری قبل از پایان سال از سر گرفته شود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس به علت دو سانحه سقوط مرگبار، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا