بورسبورس اوراق

رشد شاخص بورس زیر سایه افزایش چشمگیر حجم معاملات

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۱هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۶۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۲۰میلیارد و ۸۳۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۸هزار و ۳۲۸میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۹۸۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۱هزار و ۳۶۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۶۶هزار و ۵۳۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و پتروشیمی نوری با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۵۵۳واحد، کل (هم‌وزن) ۲۳۰۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۵۰۸واحد، آزاد شناور ۲۳۹۱۲واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۲۱۴۲۷ و ۲۰۶۸۴ واحد رشد کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۵۳۵میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۵۲۴میلیارد تومان در ۸۰۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۶۴۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، پتروشیمی تندگویان و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا