بورسبورس اوراق

معاملات مچینگ فولاد به زودی تغییر می یابد/ شفافیت هویت همه خریداران ورق در دستور کار

مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد می گوید که به زودی طرح معاونت صنایع وزارت صمت در خصوص معاملات مچینگ ورق فولادی با همکاری فولادمبارکه و ذینفعان معاملات ورق در بورس کالا نهایی می شود.

وحید یعقوبی در خصوص ابهامات معاملات مچینگ فولاد مبارکه به خبرگزاری تسنیم گفت: ابهام اصلی در مچینگ فولاد مبارکه شفاف نبودن هویت شرکت های خریدار ورق در مچینگ بوده که وزارت صمت نیز با توجه به ابهامی که در این روش بود، فولاد مبارکه را ملزم کرده است که بر اساس دستور العمل وزارتخانه این معاملات صورت گیرد.
مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: اقدامی که در معاونت صنایع وزارت صمت در حال انجام است، نخست اصلاح سهمیه های بهین یاب و دوم معاملات مچینگ با همکاری فولاد مبارکه و باقی ذی نفعان است که نتیجه آن به زودی در بازار دیده خواهد شد.
یعقوبی ادامه داد: اقدامات هفته های اخیر تاکنون اختلاف قیمت ورق در بورس و بازار آزاد که ۱۰۰ درصد بود را به کمتر از ۵۰ درصد رسانده است و باید با حمایت از اصلاحات در حال انجام به شفافیت حداکثری بازار کنیم.
به گفته این مقام مسوول، کارگروهی که در معاونت صنایع وزارت صمت تشکیل شده و قرار است به جای مچینگ، ورق فولاد در قالب عرضه اختصاصی با قیمت کشف شده در بورس کالا به صنایع پایین دستی عرضه شود که این بار خریداران با هویت کاملا مشخص برای وزارت صمت اقدام به تحویل ورق خواهند کرد.
یعقوبی در پایان در خصوص اهمیت اصلاح سهمیه های بهین یاب وزارت صمت گفت: اشکالی که در سهمیه های بهین یاب وجود داشت که به تازگی در حال اصلاح است، در مورد مقاطع فولادی نیز در حال انجام است؛ همواره مشاهده می کنیم شرکتی که تولید آن به اندازه سهمیه بهین یاب نیست، سهمیه مازاد را به واسطه ها در بازار می دهد و در واقع خریدها به آدرس درج شده نمی رود که امیدواریم به زودی این مشکلات با همکاری کارگروه تنظیم زنجیره فولاد حل شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا