بانکبانک و بیمه

به روز رسانی خدمات اینترنتی و موبایلی بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران در راستای نوآوری و بهبود کیفیت خدمات پرداخت الکترونیکی، نسخه جدیدی از موبایل بانک و بانکداری اینترنتی را منتشر کرد که با به روز رسانی جدید ابزارها می توان به امکانات جدیدی دست یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مقاله هدف این است که نسخه جدید ابزارهای اینترنتی و موبایلی بانک رفاه کارگران همراه با راهنمای استفاده از آنها توضیح داده شود.

ارمغان به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

به روز رسانی موبایل بانک رفاه یکی از اصلی ترین سیاست های بانک رفاه کارگران بود تا بتواند کیفیت خدمات پرداخت الکترونیکی و در نتیجه رضایتمندی کاربران بانک را فراهم سازد.

در راستای توسعه و تکمیل خدمات بانکداری الکترونیک، در بروز رسانی اخیر سامانه موبایل بانک رفاه کارگران مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید خدمات و امکانات جدیدی مانند مدیریت ارسال پیامک، پایا دوره ای، پرداخت اقساط دوره ای، شارژ شگفت انگیز ایرانسل، حساب های قابل نمایش در خودپرداز و گزارش چک های واگذار شده ایجاد شده است.

برای دانلود جدیدترین نسخه آیفون موبایل بانک رفاه می توانید از طریق اپ های سیب اپ ، سیبچه ، سیب بانک و برای دریافت نسخه اندروید از طریق سایت بانک رفاه کارگران اقدام نمایید.

۱- مدیریت ارسال پیامک با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

مدیریت ارسال پیامک به کاربران بانک رفاه کارگران این امکان را فراهم می سازد تا از طریق منوی مربوطه نسبت به فعالسازی و یا غیر فعال کردن ارسال پیامک مانده حساب برای هر یک از حساب های خود اقدام نمایند. این ویژگی سبب می شود تا مشتریان نیازی به حضور در بانک و پر کردن فرم های فعالسازی پیامکی به خصوص در شرایط همه گیری کرونا نداشته باشند.

راهنما: برای دسترسی به این بخش می توانید از طریق منوی “مدیریت پروفایل ← مدیریت ارسال پیامک” و انتخاب حساب مورد نظر نسبت به فعالسازی، غیرفعال کردن و تمدید خدمات ارسال پیامک اقدام نمایید.

۲- پایا دوره ای (ACH) با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

از طریق گزینه پایا دوره ای در موبایل بانک رفاه کارگران، کاربران می توانند دستور پرداخت های گروهی پایا از جمله پرداخت های تجاری کاربران شرکتی و سازمانی (پرداخت حقوق و مستمری، پرداخت سود سهام و پرداخت‌های انتقالی با تعداد زیاد) را اجرایی کنند.

راهنما: برای دسترسی به گزینه پایا در موبایل بانک رفاه کارگران می توانید از طریق منوی “انتقال وجه ← انتقال وجه پایا” و سپس انتخاب گزینه “دوره‌ای” و تعیین دفعات، دوره پرداخت و تاریخ اولین پرداخت دستور انتقال پایا را عملی سازید.

۳- پرداخت اقساط دوره ای با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

اپ موبایلی بانک رفاه کارگران با فراهم کردن امکان پرداخت اقساط سبب شده روش های قدیمی پرداخت (چه از طریق شعبه بانک و چه از طریق خودپردازهای متعلق به بانک وام دهنده) جای خود را به چند دکمه موبایلی بدهند.

راهنما: جهت پرداخت اقساط دوره ای و منظم می توانید از طریق منوی “تسهیلات ← پرداخت قسط” و سپس انتخاب گزینه “دوره‌ای” و تعیین تعداد دفعات، دوره پرداخت و تاریخ اولین پرداخت نسبت به پرداخت دوره ای اقساط تسهیلات بانکی اقدام نمایید.

۴- شارژ شگفت انگیز ایرانسل با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران با به روز رسانی موبایل بانک این امکان را برای کاربران با سیم کارت ایرانسل فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به منوی “خرید شارژ” و تعیین مبلغ آن، سیم کارت خود را شارژ نمایند.

۵-حساب های قابل نمایش در خودپرداز با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

ویژگی مشاهده حساب ها در خودپرداز سبب شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک رفاه کارگران، لیست حساب های خود را بر روی دستگاه های خودپرداز مشاهده کنند.

راهنما: جهت مشاهده حساب ها در خودپرداز می توانید از طریق مسیر “سایر خدمات ← حساب های خودپرداز” اطلاعات حداکثر چهار حساب خود را بر روی دستگاه های خودپرداز بانک رفاه کارگران مشاهده نمایید.

۶- گزارش چک های واگذار شده با به روز رسانی موبایل بانک رفاه کارگران

در به روز رسانی جدید نسخه موبایل بانک رفاه کارگران می توان بر اساس شماره حساب، شماره سریال چک، شماره سری چک و بازه زمانی، اطلاعات لازم در مورد چک های واگذار شده را مشاهده کرد.

راهنما: برای مشاهده گزارش چک های واگذار شده می توان از طریق منوی “چک ← گزارش چک های واگذار شده” اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورد.

به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به عنوان یک سازمان مردم نهاد، سامانه مبتنی بر بستر اینترنتی خود را به روز رسانی کرده است تا امکان انجام عملیات گروهی را در زمینه های انتقال وجه، پرداخت قبوض گروهی، پرداخت حق بیمه گروهی و انتقال وجه پایا گروهی برای کاربران خود فراهم سازد. این موضوع اکنون هم برای کاربران حقوقی و هم اشخاص حقیقی امکان پذیر می باشد. به طوری که یک شخص به نمایندگی از یک جمعیت می تواند تمامی قبوض و حق بیمه را پرداخت کرده و وجوه مورد نیاز آنها را به حسابی دیگر انتقال دهد.

۱- واریز حواله شناسه دار و مشاهده گزارشات آن با به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

کاربران می توانند با استفاده از شناسه حواله و انتخاب نام سازمان مربوط از لیست موجود، حواله های شناسه دار خود مانند قبوض را پرداخت کنند.

راهنما: برای واریز حواله کافی است به منوی “انتقال وجه داخلی ← خدمت واریز حواله شناسه دار” مراجعه کنید. سپس با وارد کردن نام سازمان مربوطه و شناسه حواله، وجود مورد نظر را به حساب سازمانی انتقال دهید.

همچنین می توان گزارش مربوط به حواله های صادر شده بر اساس نوع واریز، نام سازمان، وضعیت حواله، شماره حواله و بازه زمانی از طریق منوی “گزارشات ← گزارش حواله و سهام” مشاهده نمود.

۲-برداشت بدون کارت و لغو دستور آن با به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

ویژگی برداشت بدون کارت این امکان را برای کاربران بانک رفاه فراهم کرده است که با انتخاب یکی از کارت های خود و ورود مبلغ و اطلاعات روی کارت بتوانند درخواست حواله الکترونیکی را برای شخص خاصی فعال نمایند. لازم به ذکر است که در این پروسه باید شماره موبایل مشتری دریافت کننده حواله و رمز برداشت از دستگاه خودپرداز به درستی وارد شود تا امکان برداشت پول برای شخص مهیا شود.

راهنما: برای فعالسازی برداشت بدون کارت می توانید از طریق منوی “عملیات کارت ← درخواست حواله بدون کارت” اقدام نموده و سپس اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید.

خدمات پرداخت شناسه دار بانک رفاه قبلاً به این صورت بود که سازمان ها و شرکت ها از طریق زیرساخت امن ضمن ارسال اطلاعات دستور پرداخت (حواله الکترونیک) به بانک، فرم چاپی را به ذی نفعان خود ارائه می دادند تا شخص با مراجعه به بانک رفاه کارگران بتواند وجه مورد نظر خود را دریافت کند. اما با به روز رسانی جدید بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران این مشکل برطرف شده و کاربران می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک عملیات برداشت بدون کارت را برای طرفین خود فعال کنند.

لازم به ذکر است که در این سامانه امکان دریافت گزارش از حواله های صادر شده بر اساس نام سازمان، تاریخ و یا نوع واریز امکان پذیر می باشد. همچنین این امکان وجود دارد تا قبل از انقضاء تاریخ حواله الکترونیکی برداشت بدون کارت و در صورتی که مبلغی از حواله از سوی گیرنده آن برداشت نشده باشد؛ نسبت به ابطال حواله مذکور اقدام نماید.

راهنما: برای ابطال برداشت بدون کارت می توانید از طریق منوی “عملیات کارت ← لغو برداشت بدون کارت” اقدام نمایید. سپس با وارد کردن مبلغ حواله، کد پیگیری، شماره موبایل و اطلاعات کارت بانکی، این دستور را لغو کنید.

۳- ثبت عملیات دوره ای و گزارشات آن با به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

در نسخه جدید و به روز رسانی شده بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران می توان علاوه بر انتقال وجه داخلی (که در نسخه قبلی وجود داشت)، نسبت به ثبت عملیات پایا دوره ای، پایا گروهی دوره ای و پرداخت اقساط تسهیلات دوره ای اقدام نمایید.

راهنما: برای برخورداری از عملیات دوره ای منوی “عملیات دوره ای ← ثبت عملیات دوره ای”، برای انجام عملیات دوره ای فقط در یک تاریخ مشخص منوی “عملیات دوره ای ← یکبار در زمان مشخص” و برای اطلاع از گزارشات عملیات دوره ای منوی “عملیات دوره ای ← گزارش عملیات دوره ای” برای کاربران طراحی شده است.

۴-مدیریت خدمات بانکی با به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

کاربران حقیقی بانک رفاه کارگران می توانند بدون نیاز به حضور در شعبه و یا بدون نیاز به دستگاه کارتخوان می‌توانند خدمات بانکی مختلفی را در صفحه حساب بانکی خود مدیریت کنند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مشاهده لیست حساب ها و فعالسازی یا غیرفعال کردن آنها در سامانه های موبایل بانک و بانکداری اینترنتی؛

– مشاهده خدمات تعریف شده بر روی هر یک از حساب ها در سامانه های مذکور؛

– فعالسازی و غیر فعال کردن سامانه های مذکور.

راهنما: برای برخورداری از امکانات مذکور می توان از طریق منوی “پروفایل ← مدیریت خدمات” اقدام کرد.

اخطار: اگر سامانه بانکداری اینترنتی را برای حساب های بانکی غیرفعال کنید، برای فعالسازی مجدد آن بایستی به شعبه بانک رفاه کارگران مراجعه کرده و فرم های مربوطه را پر نمایید.

۵-حساب های قابل نمایش در خودپرداز با به روز رسانی بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران

همان طور که گفته شد، این ویژگی به نسخه جدید موبایل بانک رفاه کارگران نیز اضافه شده است. برای برخورداری از این ویژگی می توانید از طریق منوی “پروفایل ← حساب های خودپرداز” اطلاعات حداکثر چهار حساب بانکی را مشاهده نمایید.

جمع بندی

با مطالعه ویژگی های نسخه به روز رسانی شده موبایل بانک و بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران مشخص شد که سیاست اصلی بانک، تسریع و راحتی انجام خدمات پرداخت الکترونیکی برای کاربران می باشد. به عبارت دیگر، بانک رفاه کارگران با تبعیت از داده محور بودن خدمات، توانسته است حضور فیزیکی در شعبه های بانک و همچنین استفاده از دستگاه های فیزیکی (خودپردازها) را برای کاربران کاهش داده و امکان انجام سرویس های بانکی مختلف به صورت آنلاین و با استفاده از تلفن همراه را برای آنان مهیا سازد. از مهم ترین ویژگی های نسخه‌های جدید می توان به ثبت عملیات دوره ای، پرداخت شناسه دار برای افراد حقیقی، مدیریت ارسال پیامک، برداشت بدون کارت و پایا دوره ای اشاره کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا