صنعت، معدن، تجارت

خرده فروشی در انگلیس برای ششمین ماه متوالی افزایش یافت

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد که میزان خرده فروشی در این کشور طی ماه اکتبر برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، اداره آمار ملی انگلیسONS  روز جمعه اعلام کرد که میزان خرده فروشی در این کشور طی ماه اکتبر برای ششمین ماه متوالی افزایش یافته است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام این اداره، حجم خرده فروشی در ماه اکتبر در مقایسه با ماه سپتامبر ۱.۲ درصد افزایش یافت، که در مقایسه با سطح قبل از شیوع کرونا یعنی در ماه فوریه ۶.۷ درصد افزایش را نشان می دهد. حجم خرده فروشی نسبت به سال گذشته نیز ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

توماس پوگ، اقتصاددان شرکت تحلیل اقتصادی Capital Economics که در لندن مستقر شده است، گفت: با وجود افزایش در فروش در ماه اکتبر، قرنطینه و تعطیلی فعلی به این معنی است که خرده فروشی و کل هزینه های مصرف کننده، احتمالاً در ماه نوامبر سقوط خواهد کرد.

علاوه بر این، میزان خریدهای آنلاین در ماه اکتبر با افزایش فروش در همه بخش ها نسبت به سال گذشته، شاهد جهش شدیدی بود.

در ماه اکتبر، میزان فروش مواد غذایی در فروشگاه های آنلاین ، فروشگاه های بزرگ و سایر فروشگاه های غیر غذایی به ترتیب نسبت به سال گذشته ۹۹.۲ درصد، ۸۷.۲ درصد و ۸۹.۷ درصد افزایش یافته است.

انگلیس در حال حاضر تحت یک قرنطینه ملی یک ماهه است، که دومین قرنطینه از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور محسوب می شود و مشخص نیست که فروشگاه ها در تعطیلات کریسمس بازگشایی شوند یا خیر.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا