بین الملل

اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به علت کرونا منفی خواهد شد

جی‌پی مورگان به اولین بانک بزرگ آمریکایی تبدیل شد که پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماهه اول سال آینده به علت بازگشت کرونا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای منفی خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جی‌پی مورگان به اولین بانک بزرگ آمریکایی تبدیل شد که پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماهه اول سال آینده به علت بازگشت کرونا و محدودیت‌های قرنطینه‌ای منفی خواهد شد.

این در حالی است که فعلاً سایر شرکت‌ها و تحلیل‌گران وال‌استریت رشدی مثبت برای سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند و انتظار دارند رشد اقتصادی در سال آینده بهبود یابد.

البته اقتصاددانان جی‌پی مورگان انتظار دارند در ۳ ماهه دوم و سوم سال آینده به علت خبرهای خوب واکسن کرونا رشد اقتصادی مثبت شود. انها همچنین پیش‌بینی می‌کنند در انتهای ۳ ماهه اول یک بسته کمک ۱ تریلیون دلاری تصویب شود که روند ریکاوری اقتصادی را بهبود ببخشد.

طبق پیش‌بینی این بانک اقتصاد آمریکا پس از رشد ۲.۸ درصدی در سه ماهه چهارم امسال، اولین ۳ ماهه از سال آینده را با افتی ۱ درصدی آغاز خواهد کرد و به دنبال آن در ۳ ماهه دوم و سوم به ترتیب ۴.۵ درصد و ۶.۴ درصد رشد خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا