صنعت، معدن، تجارت

ترخیصِ محموله جنجالی ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش آلمان متوقف شد+سند

پس از چند روز جریان سازی رسانه‌ای تسنیم در خصوص محموله جنجالی و پرحرف و حدیث ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش آلمان و بعد از کشمکشهای فراوان، گمرک ایران دستور عدم ترخیص این محموله لوازم خانگی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران امروز اول آذر ۹۹ در مکاتبه ای با ناظر گمرکات استان هرمزگان با توجه به مکاتبه دفتر حقوقی گمرک ایران و مستند به رای شعبه پنجم دیوان عدالت اداری،‌ نوشت، خواهشمند است، دستور فرمایید وفق مفاد دادنامه صادره از ترخیص کالا خودداری و با رعایت کامل مقررات اقدامات لازم انجام شود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

بر اساس خبری که اواخر هفته گذشته خبرگزاری تسنیم منتشر کرد، محموله بزرگی از لوازم خانگی جزو گروه چهار (دارای محصول مشابه داخل که ثبت سفارش آنها ممنوع شده است) در آستانه ترخیص از یکی از گمرکات کشور قرار گرفته بود.

 

لازم به ذکر است، واردات این دسته از کالاها در زمان حاضر به کشور ممنوع است و مدت زمان ترخیص کالاهای گروه چهار که پیش از اعلام ممنوعیت به کشور رسیده بودند نیز پایان یافته است.

بر این اساس طبق اعلام مسئولان این محموله شامل ۴۲۰ کانیتنر انواع لوزام خانگی از یک برند آلمانی است. براساس بررسی‌های انجام‌شده، این کالاها هم  دارای ثبت سفارش معتبر (تمدید شده) است و هم تأیید منشا ارز شده است، بحث تأمین ارز آن نیز از طریق ارز نیمایی و با صدور کد ساتا صورت می‌گیرد، همچنین  تمدید ثبت سفارش محموله ۴۲۰ کانتینری مذکور با رای دیوان عدالت اداری انجام شده بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا