بین الملل

افزایش ۱۲ درصدی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در عربستان با وجود کرونا

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان گفت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان گفت سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

 جدیدترین خبر ها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی

همچنین بخوانید

 دولت عربستان که میزبان اجلاس جی ۲۰ سال در سال جاری است، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را به زیربنای طرح دورنمای ۲۰۳۰ خود جهت متنوع کردن اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت دنیا از درآمدهای نفتی تبدیل کرده است.

فالح که قبلاً مدیرعامل شرکت نفت آرامکو بود،گفت:«خوشحالم که اعلام کنم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه اول سال جاری ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است».

وی در ماه سپتامبر اعلام کرده بود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در عربستان به خاطر اختلال ایجاد شده در اقتصاد جهان در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا کند شده است.

 عربستان در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، سال آینده مناطق خاص اقتصادی را راه‌اندازی خواهد کرد که به بخش‌های مختلفی اختصاص یافته‌اند.

 عربستان در پایان این هفته ریاست یک اجلاس دو روزه را با شرکت رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا در اختیار دارد. در این اجلاس در مورد نحوه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا که باعث رکود اقتصاد جهان شده و همچنین نحوه مدیریت بهبود اقتصادی پس از پایان کرونا بحث می‌شود.

فالح گفت اقتصاد عربستان ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت خورده ولی توانایی لازم برای مقابله با این شوک‌ها را دارد.

 انتهای پیام/۶۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا