بین الملل

اقتصاد جهان ۴.۳ درصد آب می‌رود

آنکتاد (کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه) در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد جهان امسال تحت فشار پاندمی کرونا ۴.۳ درصد آب می‌رود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آنکتاد (کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تجارت و توسعه) در گزارش جدید خود اعلام کرد اقتصاد جهان امسال تحت فشار پاندمی کرونا ۴.۳ درصد آب می‌رود و در سال آینده با رشدی ۴.۱ درصدی ریکاوری می‌شود.

موشیسا کیتویی، دبیرکل تا آنکتاد، می‌گوید: بحران کرونا زخم‌های عمیقی به پیکر اقتصاد جهان وارد کرده است که عواقب سنگینی برای همه به همراه خواهد داشت.

طبق جدیدترین گزارش آنکتاد، از ابتدای پاندمی تا کنون میلیون‌ها شغل از دست رفته است، میلیون‌ها زندگی در معرض خطر قرار گرفته است و در صورت تداوم این بحران، تخمین زده می‌شود ۱۳۰ میلیون نفر دیگر به فقر شدید وارد شوند.

انتظار می‌رود امسال تحت تأثیر پاندمی کرونا اقتصادهای توسعه یافته نسبت به اقتصادهای در حال توسعه آسیب شدیدترین ببینند؛ اقتصادهای توسعه یافته ۵.۸ درصد سقوط خواهند کرد در حالی که اقتصادهای در حال توسعه با سقوط ۲.۱ درصدی روبرو خواهند شد. در سال ۲۰۲۱ هم اقتصادهای توسعه یافته ۳.۱ درصد رشد می‌کنند در حالی که اقتصادهای در حال توسعه ۵.۷ درصد رشد خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا