بین الملل

تولید جهان و سود شرکتی تا انتهای ۲۰۲۱ به سطح قبل کرونا برنمی‌گردد

غول بانک‌داری سوئیس، یوبی‌اس در چشم‌انداز سالانه خود از اقتصاد جهان هشدار داد تولید جهانی و درآمدهای شرکت‌ها تا اواخر سال ۲۰۲۱ به سطح قبل از پاندمی بازنخواهد گشت. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، غول بانک‌داری سوئیس، یوبی‌اس در چشم‌انداز سالانه خود از اقتصاد جهان هشدار داد تولید جهانی و درآمدهای شرکت‌ها با فرض توزیع گسترده واکسن کرونا در نیمه اول سال آینده، تا اواخر سال ۲۰۲۱ به سطح قبل از پاندمی بازنخواهد گشت.

در این گزارش آمده است: در دسترس بودن گسترده واکسن کووید ۱۹ در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ می‌تواند به آمریکا و اروپا کمک کند تا اقتصاد خود را در مسیر ریکاوری پایداری قرار دهند، در حالی که وضعیت اقتصاد چین تا آن زمان تا حدود زیادی نرمال شده است.

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بانک یوبی‌اس، مارک هیفله، می‌گوید: صرف‌نظر از مساله واکسن، توافق تجارت آزاد بزرگی که به تازگی امضا شده است باعث شده است که بازگشت اقتصادی منطقه آسیا از همین حالا به رهبری چین شروع شود.

هیفله گفت: این موتوری برای رشد اقتصادی جهان است. سپس مشوق‌های مالی و پولی در سال آینده ادامه می‌یابند و برای ریکاوری اقتصادی جهان پشتیبانی فراهم می‌آورند.

طبق این گزارش انتظار می‌رود درآمدهای شرکت‌های جهان در سال ۲۰۲۱ با رشدی ۵.۲ درصدی نسبت به درآمدهای ۲۰۱۹ روبرو شود. در این میان شرکت‌های کشورهای توسعه یافته با درآمدی مساوی سال ۲۰۱۹ روبرو خواهند شد و درآمد شرکت‌های کشورهای در حال توسعه با رشدی ۱۵ درصدی نسبت به ۲۰۱۹ روبرو خواهد شد.

در این گزارش آمده است که اقتصاد کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه به جز چین در سال ۲۰۲۰ بین ۵ تا ۶ درصد آب خواهند رفت. این بدترین افت در بیش از ۷۰ سال گذشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا