ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بهره‌مندی ۸۰ شهر از سامانه‎‌های پایش و حفاظت از تجهیزات مخابراتی

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با طراحی و ساخت سامانه‌های هوشمند برای پایش و بررسی لحظه‌ای معیارهای فیزیکی و شرایط محیطی تجهیزات مخابراتی توانستند این سامانه‌ها را در ۸۰ شهر کشور برای پایش ۳۰۰ هزار نقطه کمیت فیزیکی مستقر کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجتبی ایزدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این‌که سامایش مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی است که پایش و کنترل هوشمند را ممکن می‌کند، ادامه داد: تلاش کردیم با استفاده از تجربه‌هایی که در زمینه ساخت تجهیزات مانیتورینگ و کنترل و همچنین برنامه نویسی نرم‌افزار از سال‌های پیش در اختیار داشتیم، سامانه‌ای را طراحی و پیاده‌سازی کنیم که نیاز کشور را در زمینه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پایش معیارهای فیزیکی و شرایط محیطی تأمین کند.

وی با اشاره به اهمیت کلیدی کنترل کیفی در تولید محصولات دارویی و نگهداری آنها گفت: برای کنترل کیفی باید معیارهای فیزیکی نظارت و کنترل مستمر صورت بگیرد. این نظارت به سامانه‌هایی نیاز دارد که تصویری جامع و روشن از وضعیت و شرایط محیط ارائه می‌دهد. سامایش با ساخت تجهیزات کنترلی هواساز و اولین دستگاه فشار تفاضلی داخلی، سبد محصولات خود را جهت پیاده‌سازی سامانه‌های کنترل و پایش‌کننده به مراکز تولید و پخش دارو و صنایع تولید مواد غذایی ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید

ایزدی با بیان این‌که سخت‌افزارها و حسگرهای گوناگونی به کمک پایش کمیت‌های فیزیکی همچون دما، رطوبت، ولتاژ AC می‌آیند، ادامه داد: مشکلات دیگری مانند آتش سوزی، نفوذ آب، جابه‌جایی یا نفوذ هوا، از دیگر معیارهایی به شمار می‌رود که توسط سخت‌افزارهای سامایش رصد و کنترل می‌شوند.

مجری طرح ارائه راهکارهای کاملاً تخصصی و حرفه‌ای پایش کمیت‌های فیزیکی و امکان تولید سازگار مبتنی بر نیاز مشتری را از مزیت‌های این سامانه نسبت به نمونه خارجی ذکر کرد و یادآور شد: این مجموعه از یک جمع دانشگاهی و پژوهشگر کار خود را آغاز کرد و سپس با ایجاد یک شرکت فناور، راه خود را برای توسعه محصولات دانش‌بنیان و فناور ادامه داد. تلاش کردیم با جمعی از متخصصین دانش‌آموخته نرم‌افزارهای سامایش را در داخل شرکت طراحی و تولید کنیم تا نیازی از کشور برطرف شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال فناور، نتیجه فعالیت این شرکت را  نصب و بهره‌برداری از بیش از ۳۰۰هزار نقطه ثبت کمیت‌های فیزیکی در بیش از ۸۰ شهر کشور عنوان کرد و گفت: این سیستم یک سیستم یکپارچه، با کمک بالغ بر ۳۵ نیروی انسانی متخصص که در حوزه های الکترونیک و نرم افزار دانش آموخته هستند، فعالیت فناورانه خود را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا