انرژی

پیش بینی نفت ۵۳ دلاری در سال آینده

بانک بارکلیز با اشاره به انتظارات برای محدودیت عرضه اوپک و متحدانش و توزیع واکسن کووید ۱۹ که تقاضا در نیمه دوم سال را تقویت می کند، پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را بدون تغییر حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این بانک در یادداشتی اعلام کرد احتمال عرضه واکسنهای کارآمد در کوتاه مدت نقطه عطفی برای تقاضا برای نفت خواهد بود و ممکن است به احیای اقتصادی پایدارتر منتهی شود.

بارکلیز پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می رسد.

همچنین بخوانید

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که اوپک و متحدانش شامل روسیه که در قالب گروه اوپک پلاس سرگرم اجرای محدودیت عرضه هستند، در نظر دارند افزایش برنامه ریزی شده تولیدشان را حداقل به مدت سه ماه به تاخیر بیاندازند.

اوپک پلاس طبق توافقی که در آوریل تصویب شد، قرار بود تولیدش را در ژانویه به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و  ضعیف شدن تقاضا، مانع بزرگی برای برنامه این گروه ایجاد کرده است.

بانک بارکلیز در این یادداشت اعلام کرد ما انتظار داریم گروه اوپک پلاس افزایش تولید نفت را به مدت سه ماه به تاخیر بیاندازد.

 بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم ماه جاری پیش بینی مشابهی از احتمال به تاخیر افتادن افزایش تولید اوپک پلاس داشت.

بر اساس گزارش رویترز، با خوش بینی به آزمایشهای موفق واکسنهای ویروس کرونا و احیای تقاضا، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات روز دوشنبه ۴۵ دلار و ۳۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۴۳ دلار بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا