صنعت، معدن، تجارت

تعادل در بازار گوشت قرمز و مرغ با افزایش ترخیص نهاده های دامی

وزیر صمت با بیان اینکه به عنوان تامین کننده نهاده های دامی، تاکنون ۱.۴ میلیون تن کالا را از گمرکات ترخیص کرده ایم، گفت: کار نظارت بر توزیع این محصولات بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقسیم کار با وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: بر اساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی داشته ایم، مسئولیت تنظیم بازار در حوزه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت به عنوان تأمین کننده نهاده‌های دامی، تاکنون ۱.۴ میلیون تن کالا را از گمرکات ترخیص کرده ایم، افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندرعباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور (ابلاغیه) رئیس جمهور، به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: کالاهای ترخیص شده، تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه نسبت به توزیع آن اقدام کند، بنابراین کار نظارت بر توزیع این محصولات نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

رزم حسینی اضافه کرد: برخی بخش‌ها مطالبه افزایش قیمت برخی کالاها را داشتند که ستاد تنظیم بازار در برابر آن مقاومت کرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تولیدکنندگان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دام و طیور تصریح کرد: مجموعه اقدامات در این حوزه باید باید به نحوی تنظیم شود که هم تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و هم قیمت در بازار داخل متعادل شود.

فرصت یک ماهه برای فعالسازی معادن راکد

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: معادنی که در سطح کشور راکد و غیرفعال هستند، تا یک ماه دیگر فرصت دارند فعال شوند؛ در صورت غیرفعال بودن، مجوز شأن باطل می‌شود.

رزم حسینی گفت: یکی از تصمیمات خوبی که اتخاذ و ابلاغ شد، فرصت سه ماهه برای معدنداران جهت فعال سازی معادن در اختیارشان بود.

وی افزود: تاکنون ۲ ماه از مهلت تعیین شده، گذشته و همه افرادی که پروانه بهره‌برداری و یا مجوز اکتشاف گرفتند حداکثر تا یک ماه دیگر مهلت دارند تا اقدامات اجرایی لازم جهت فعال سازی معادن در اختیار را عملیاتی کنند.

رزم حسینی تاکید کرد: طبق قانون مکلف به ابطال مجوز افرادی هستیم که پس از این مهلت سه ماهه، معادن تحت اختیارشان غیرفعال مانده باشد؛ ضمن اینکه طبق مقررات موجود همه استان‌ها مکلف به برگزاری مزایده معادن مزبور خواهند بود و به افراد دارای اهلیت واگذار خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا