بانکراه و ساختمان

حل مشکل مسکن کارگران با تسهیلات بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون با اولویت حل مشکل مسکن کارگران، خط اعتباری ۷۵ هزار میلیارد ریالی به تعاونی های مسکن اختصاص داده و بر این اساس تعاونی های مسکن کارگری تا پایان سال می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور به شعب بانک مراجعه کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، تعاونی های مسکن کارگری برای دریافت تسهیلات مذکور در اولویت قرار دارند و قرار است به ازای هر واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به تعاونی‌های مسکن کارگری پرداخت شود.

برابر اعلام بانک توسعه تعاون، اختصاص خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی در کشور برای ۷۵ هزار تعاونی مسکن با اولویت کارگران و بازپرداخت ۱۰ ساله صورت می گیرد.

همچنین بخوانید

شهریور ماه امسال نیز به مناسبت هفته تعاون، تفاهم نامه مشترک میان معاونت امور تعاون و بانک توسعه تعاون به منظور اختصاص خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و توسعه واحدهای تعاونی مسکن به امضا رسید که بر اساس آن تعاونی های مسکن کارگری در اولویت دریافت تسهیلات مذکور از سوی بانک توسعه تعاون قرار گرفتند.

به موجب این تفاهم نامه سقف وام برای هر واحد در کلان شهرها ۱۲۵ میلیارد تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده و در صورت اتمام منابع، خط اعتباری ویژه از سوی بانک توسعه تعاون مجددا تمدید می شود.

پیش از این معاون تعاون وزارت کار به ایسنا گفته بود طی تفاهمی که با بانک توسعه تعاون منعقد می شود، تعاونی های مسکنی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی به دلیل افزایش قمیتها امکان تکمیل پروژه هایشان را نداشته باشند می توانند از خط اعتباری بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، خط اعتباری ۷۵ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون به منظور حل مشکلات تعاونی‌ها و آثار ناشی از کرونا ایجاد شده و تعاونگران تا پایان امسال می توانند برای دریافت تسهیلات به شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا