كشاورزی و دامپروری

سازمان حفظ نباتات: انجمن وارد کنندگان سم و کود آمار نمی‌دهد، در برنامه‌ریزی به مشکل خوردیم

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: انجمن وارد کنندگان سم و کود  علی رغم پیگیری های مکرر با عدم ارائه آمار میزان آفت کش های مانده از سال ۱۳۹۸ ( وارد شده با ارز۴۲۰۰ تومانی) در برنامه ریزی تامین سموم مورد نیاز کشور در سال زراعی جاری مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: به منظور تدارک بهینه و هدفمند آفت‌کش‌ها در راستای کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و جلوگیری از تهدید به مخاطره افتادن امنیت غذایی، از خردادماه سال جاری و پیش از شروع سال زراعی جدید جلسات متعددی برگزار شده است.

وی افزود:  سازمان حفظ نباتات کلیه درخواست های واصله را بررسی و کارشناسی نموده و درخواست های تایید شده برای تامین ارز ارسال گردیده اند و تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار برای واردات آفت‌کش‌ها تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

 وی گفت: انجمن وارد کنندگان سم و کود  علی رغم پیگیری های مکرر با عدم ارائه آمار میزان آفت کش های مانده از سال ۱۳۹۸ عملاً در برنامه ریزی برای تامین سموم مورد نیاز کشور در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ ایجاد مشکل نمود.

وی اظهار داشت:  سازمان حفظ نباتات بر اساس وظایف حاکمیتی که بر عهده دارد و با توجه به اینکه امسال بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری گردیده تاکید کرد به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا تولید و امنیت غذایی کشور در راستای سودجویی احتمالی و زیاده خواهی افراد و یا گروه خاصی به مخاطره افتاده و مورد تهدید قرار گیرد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

این مقام مسئول اظهار داشت: از تمام ظرفیت های موجود نسبت به تولید و تامین آفت کش های مورد نیاز کشور اقدام خواهد شد و در صورت لزوم از توان بخش دولتی نیز در این زمینه بهره خواهیم برد.

وی گفت: تا به امروز ۲۵ هزار تن آفت‌کش مورد نیاز برای سال زراعی جاری تامین و در کشور موجود است و این میزان به صورت صد درصد توسط بخش خصوصی تامین و تدارک گردیده و حتی یک گرم از آن توسط دولت تدارک نشده است. 

میر یادآورشد: نیاز سالیانه کشور به آفتکش حدود ۳۵ هزار تن می باشد که با حمایت دولت  و  مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در تامین آن مشکلی نخواهیم داشت و کشاورزان هیچگونه دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا