صنعت، معدن، تجارت

ارسال بیش از یک هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال بیش از یک هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس تابش معاون وزیر صمت ؛ گزارشی از اهم فعالیتها و عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صمت استانها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهرماه امسال ارائه کرد و گفت : یک هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

 تابش همچنین در ادامه بیان داشت : در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و  بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان¬ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی ، ضمن بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲  مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه ، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی ، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استانها قرار گرفتند.

این مسئول میانگین ارزش هر پرونده را ۵۸۹ میلیون ریال برآورد کرد و افزود  : طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان ، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛  دراین بازه زمانی مورداشاره ، استان تهران با بیش از ۷ هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸۶ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه ، بالاترین عملکرد را در بین استان¬ها داشته¬اند.

معاون وزیر صمت؛درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه ، خاطرنشان کرد : طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۵/۲۰۷ میلیارد ریال ، کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارزبا ۴/۱۷۰ میلیارد ریال و سوخت ها و روغن¬های معدنی با ۲/۱۰۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند این در حالیست که لوازم یدکی با ۹/۲۸ میلیارد ریال و  غلات با ۲۷  میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی همچنین یه ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و به صراحت اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه می باشند ، در غیر این صورت ، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی ، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیز  به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و  از هموطنان خواست ،  در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا ، مراتب را سریعا با آن در میان گذاشته و  اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا