بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۹/۰۴؛ آرامش نسبی در بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۷۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۷۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۷۱ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون ۴۲۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.

گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی روزهای نخست ابتدای هفته جاری نسبت به روزهای قبل با افزایش همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار بوجود آید و دلار نیز از سد قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۵ هزار تومان، یورو ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و درهم امارات ۶ هزار و ۸۱۰ تومان اعلام شده است.

در هفته‌های اخیر، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرده از روز دوشنبه ۲۱ مهرماه نیز روزانه ۵۰ میلیون دلار اسکناس وارد بازار خواهد کرد ضمن اینکه سقف خرید بانک‌ها و صرافی ها در بازار متشکل ارزی را به ۵۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

فعالان بازار پیش بینی می کنند با ورود ۵۰ میلیون دلار در بازار و افزایش سقف خرید صرافی‌ها در بازار متشکل، قیمت ارز کاهشی شود کمااینکه بعد از اجرای این سیاست طی چند روز قیمت دلار حدود ۴ هزار تومان کاهش یافت.

با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه ۲۰ مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که ۱۸ بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.

برخلاف هفته‌های قبل از روزهای قبل بازار ارز نزولی شده است؛ سیر نزولی قیمت ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه ۱۴ آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود ۷ هزار تومانی همراه بوده و دلار از ۳۰ هزار تومان ظهر چهارشنبه به ۲۳ هزار تومان در صبح روز یک‌شنبه ۱۸ آبان رسیده است.

مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز از دیدگاه فعالان حاضر در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است؛ از آنجایی که از ماه قبل بازار به انتخابات امریکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجی‌های قبل از انتخابات جهت‌گیری ارز مشخص می شد با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفته و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

 

هم‌اکنون قیمت فروش دلار در صرافی‌ها با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵هزار و ۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز با اختلاف ۱۲۰۰تومانی نسبت به قیمت فروش، ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل معادل ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

دلار صبح روز یکشنبه در صرافی ها در کانال ۲۲ هزار تومان قیمت خورده بود ولی در ادامه با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد بار دیگر به کانال های بالاتر بازگشت.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

بروز رسانی: سه‌‌شنبه ۴  آذر ۱۱:۲۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

۲۵ هزار و ۵۰

قیمت دلار (بازار آزاد)

۲۵ هزار

قیمت یورو (صرافی بانکی)

۲۹ هزار و ۷۰۰

قیمت یورو (بازار آزاد)

۲۹ هزار و ۵۰۰

قیمت درهم

۶ هزار و ۸۱۰

قیمت پوند

۳۲ هزار و ۲۰۰

بروز رسانی: سه‌شنبه ۴ آذر ساعت ۱۱:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  ۱۱ میلیون و ۵۰۰  هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

۱۱ میلیون و ۹۰۰  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

۶ میلیون و ۲۰۰ هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

۴ میلیون و ۲۰۰ هزار

قیمت سکه گرمی

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار

بروز رسانی: سه‌شنبه ۴ آذر ساعت ۱۱:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۷۱  هزار

گرم طلای ۲۴ عیار

یک میلیون و ۴۲۸ هزار

مثقال طلا

۴ میلیون و ۶۴۰  هزار

انس طلا(دلار)

۱۸۳۱.۶

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا