كشاورزی و دامپروری

میزان توزیع مرغ گرم در میادین میوه و تره بار ۵? برابر شد؛ قیمت ۱۸۵۰۰ تومان

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان برای توزیع در اختیار میادین میوه و تره بار قرار می گیرد که میزان توزیع در مقایسه با مواقع عادی سال ۵ برابر شده است.

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: به دلیل نگرانی مرغداران از عدم تامین نهاده های دامی در مهر ماه وقفه 10 تا ۱۵ روزه در جوجه ریزی صورت گرفت و میزان آن کاهش یافت.

وی افزود: در این شرایط قیمت جوجه یک روزه کاهش و تولیدکنندگان مرغ مادر نیز با توجه به اینکه در ضرر بودند بخشی از نطفه های خود را به دستگاه نبردند و تولید جوجه برایشان اقتصادی نبود و وقفه ای مقطعی در جوجه ریزی انجام شد. 

دلیل افزایش قیمت مرغ  

همچنین بخوانید

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: در مقطع زمانی یاد شده میزان جوجه ریزی از ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون معمول کاهش یافت این کاهش باعث شد اکنون عرضه مرغ گرم نیز در بازار کاهش یابد و باعث افزایش قیمت مرغ در محدوده زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه شود که از روز شبه آغاز شده است.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به اطلاع شما از ایجاد وقفه چه اقدامی برای رفع این مشکل انجام دادید تصریح کرد: برای رفع این کاهش تولید شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مرغ منجمد را از ذخایر استراتژیک افزایش داد به همین منظور از روز شنبه میزان عرضه سه برابر افزایش یافت. 

سالمی گفت:  در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد در بازار توزیع می شود و این برنامه وجود دارد که این میزان به ۵۰۰ تن در روز نیز افزایش یابد.

وی افزود: این محصولات از طریق میادین میوه و تره بار، فروشگاه زنجیره ای، صنوف منتخب و تعاونی ادارات، نهاد ها و دستگاه ih به دست مصرف کنندگان می رسانیم.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)  

سالمی گفت: مرغ های منجمد تنظیم بازاری به قیمت ۱۴ هزار تومان در اختیار عوامل توزیع قرار می گیرد و قیمت فروش آن برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان است و با توجه به بالا بودن ذخایر استراتژیک هیچگونه محدودیتی برای توزیع نداریم.

سالمی گفت:کلیه صنوف و افرادی که مصارف عمده دارند می توانند نیاز خودشان را به شرکت پشتیبای امور دام برای دریافت مرغ منجمد اعلام کنند و می توانند این محصول را به قیمت ۱۴ هزار تومان خریداری کنند.

میزان توزیع مرغ گرم در میادین میوه و تره بار پنج  برابر شد

وی اظهار داشت: با هماهنگی روسای جهاد کشاورزی بر اساس تامین نهاده صورت گرفته از روز شنبه مرغ گرم مرغداران دریافت می شود و به قیمت مصوب در میان مردم توزیع می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: این مرغ ها با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری توزیع می شود.

وی تاکید کرد: روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم برای توزیع در اختیار میادین میوه و تره بار قرار می گیرد که میزان توزیع در مقایسه با مواقع عادی سال ۵ برابر شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اطمینانی که به میادین میوه و  تره بار وجود دارد در مرحله اول توزیع خود را از میادین میوه و تره بار آغاز کردیم اما به تدریج در اختیار صنوف منتخب و بعد همه صنوف با قیمت مصوب قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که قیمت مرغ ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کاهش می یابد و به قیمت مصوب خود می رسد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا