بانکبانک و بیمه

با طرح همیاران مهر کمک شما به نیازمندان همیشگی می‌شود

مشارکت در طرح همیاران مهر به جای کمک‌های بلاعوض به نیازمندان موجب می‌شود با پرداخت وام به نیازمندان چرخه نیکی ابدی شده و ادامه داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه هموطنان، اقدام به تأمین مالی جمعی، به منظور حمایت از نیازمندان تحت عنوان «طرح همیاران مهر» کرده است. 

در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده، نـزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند. بانک نیز متعهد می‌شود مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را، به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ روستاها و مناطق محروم و … تخصیص دهد. کارمزد وام‌ها در طرح همیاران مهر بین صفر تا ۲ در صد است.

این طرح کارکردهای خیرخواهانه‌ دیگری نیز در خود تعریف کرده است؛ به‌نحوی که از طریق آن می‌توان با اهدای برگه‌ همیاران مهر در مراسم ترحیم و بزرگداشت درگذشتگان، تحت عنوان باقیات و صالحات متوفی، به جای هزینه خرید تاج گل و… این کار خیر و انسان‌دوستانه را گسترش داد؛ عمل خیری که علاوه بر اینکه لبخندی به لب یک نیازمند می‌نشاند سبب آرامش روح متوفی می‌شود.

تلاش برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی

برخی از اهداف طرح همیاران مهر بانک مهر ایران را می‌توان این‌گونه برشمرد: کمک به توسعه مناطق محروم از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک به رشد شاخص‌های بهداشت، درمان، آموزش و … در سراسر کشور، ارتقای فرهنگ نوع‌دوستی و قرض‌الحسنه در کشور، فرهنگ‌سازی خیر ابدی و در گردش برای نیازمندان در کشور، هدفمندسازی کمک‌های خیرین، به منظور تبدیل کمک‌های موقت و کوتاه‌مدت به کمک‌های دائمی و در گردش.

مبالغ جمع‌آوری شده در چارچوب طرح همیاران مهر در زمینه‌های مختلف عام‌المنفعه به کار می‌رود؛ از جمله مواردی همچون: اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، اشتغال زندانیان جرایم غیرعمد، بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم و همچنین احیای زیرساخت‌های سنتی مانند قنات‌ها، مراکز فرهنگی، تاریخی، هنری و… .

مشارکت در طرح همیاران مهر به جای کمک‌های بلاعوض به نیازمندان موجب می‌شود با پرداخت وام به نیازمندان چرخه نیکی ابدی شده و ادامه داشته باشد. دیگر اینکه فرد می‌تواند با مشارکت در این طرح، استان یا شهرستانی را که تمایل دارد پولش در آن منطقه هزینه شود انتخاب کند. این ویژگی مزیتی برای افرادی است که از کاستی‌هایی در برخی نقاط از کشور مطلع هستند و می‌توانند با کار نیکشان به آبادسازی آن مناطق کمک کنند.

امکان معرفی افراد نیازمند از سوی مشارکت کنندگان

مشارکت در طرح همیاران مهر بانک مهر ایران بهره‌مندی از اجر معنوی و خیر دائمی از طریق چرخش مداوم مبلغ اهدایی بین تعداد زیادی از نیازمندان را در پی دارد. بانک مهر ایران حتی این مورد را در نظر گرفته که مشارکت‌کننده قادر باشد فرد نیازمندی را معرفی و وارد چرخه‌ نیکی کند. بعد از مشارکت در طرح این امکان برای فرد مشارکت‌کننده با معرفی فرد نیازمند، وی را در لیست مخاطبان طرح قرار دهد. بانک بعد از بررسی شرایط و بر اساس قرعه‌کشی به افراد نیازمند وام پرداخت می‌کند. با این حال افراد نیازمند معرفی شده توسط خیرین، نسبت به سایرین برای دریافت وام قرض‌الحسنه در اولویت قرار دارند.

نحوه مشارکت در طرح همیاران مهر مشارکت

برای مشارکت همیاران مهر، اشخاص می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بانک مهر ایران به آدرس www.qmb.ir و ورود به صفحه این طرح، برای مشارکت در آن اقدام کنند.

همچنین امکان مشارکت به‌صورت خانوادگی نیز در این طرح فراهم شده است. اعضای خانواده می‌توانند به نیت شادی روح درگذشتگان خود در این طرح مشارکت کرده و با تعیین سرپرست خانواده کمک‌ها و خیرات هفتگی خود را جمع‌آوری کنند.

مشارکت سازمانی و گروهی در طرح همیاران مهر

خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و… می‌توانند با مشارکت در طرح همیاران مهر، نیازمندان جامعه هدف خود را برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بانک معرفی کنند.

طرح یادبود نیز در ذیل طرح همیاران مهر تعریف شده است. با مشارکت در طرح یادبود همیاران مهر، افراد می‌توانند مبلغ خرید تاج گل برای مراسم ترحیم را که علاوه بر تحمیل هزینه زیاد، تأثیری در شادی روح متوفی ندارد، به‌صورت وام قرض‌الحسنه برای توانمندسازی نیازمندان و توسعه کشور اختصاص دهند.

از چرخه نیک ابدی چه می‌دانید؟

با توجه به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده از طریق پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تعلق می‌گیرد، همزمان با بازپرداخت اقساط توسط فرد نیازمند، این مبلغ به شخص دیگری تخصیص می‌یابد و این چرخه مدام تکرار می‌شود و در عمل شما به مدت نامحدود، به بی‌نهایت نیازمند کمک می‌کنید.

در کار خیر بدون پرداخت پول مشارکت کنید

افزون بر آنچه گفته شد بانک مهر ایران در قالب طرح همیاران مهر و برای کمک به کسب‌وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا، امکانی را فراهم کرده تا با کمک مشتریان خیرخواه خود تسهیلات حمایتی اعطا کند.

برای شرکت در این کار انسان‌دوستانه هموطنان عزیز می‌توانند تنها با بخشیدن سهم کوچکی از امتیاز وام خود با بانک مهر ایران همراه باشند. در این طرح هر فرد می‌تواند بدون پرداخت هزینه و تنها با بخشش سهم کوچکی از امتیاز وام خود به سایر هموطنانی که کسب‌وکارشان در مواجهه با این بیماری آسیب دیده، کمک کند.

برای مثال هر فرد با بخشش ۱۰ درصد از امتیاز وام دو میلیون تومانی برابر با یک وام ۲۰۰هزار تومانی یا با بخشش ۱۰ درصد از امتیاز وام ۱۰ میلیون تومانی برابر با یک وام یک میلیون تومانی، می‌تواند در این عمل خداپسندانه شرکت کند. شاید اعطای تنها ۱۰ درصد از امتیاز وام چندان چشمگیر نباشد، اما تجمیع این مبالغ خرد، به‌طور قطع می‌تواند به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در این مدت کمک کند و افراد زیادی مشاغل خود را احیا کنند.

شما همواره می‌توانید در راستای سیاست‌های شفافیت مالی بانک مهر ایران، در صفحه همیاران مهر ببینید چند نفر در این طرح مشارکت کرده‌اند، چه اعتباری جمع‌آوری شده و چند فقره وام پرداخت شده است.

استقبال خیرین از طرح همیاران مهر

گفتنی است تا کنون بیش از ۵هزار خیّر در طرح همیاران مهر شرکت کرده‌اند. همچنین در بخش گروهی نیز بیش از ۲۶۰۰ گروه خیّر در این طرح شرکت کرده‌اند. بیش از ۱۸۰۰ فقره تسهیلات از محل منابع این طرح پرداخت شده است. به‌علاوه از این بخش به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا