انرژی

سند تفاهم نامه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر امضا شد

ایسنا/اصفهان با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور و هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر در اصفهان طی توافقاتی، سند تفاهم نامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر امضا شد.

با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور، هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر در اصفهان بعد از ظهر امروز (سه شنبه-۴ آذر ماه) برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در این اجلاس که اولین کمیسیون بعد از شرایط کرونا در ایران محسوب می شود و وزارت نیرو متصدی آن است، تفاهم نامه ای به امضای روسای کمیسیون مشترک دو کشور رسید.

همچنین بخوانید

تشکیل کارگروه مشترک تجاری بین دو کشور، تاسیس مراکز تجاری بین بخش های خصوصی کشور، استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه های دو کشور در تهران و دوحه، استفاده از بندرگاه های دو کشور برای توسعه صادرات و واردات کالا، همکاری اتاق های بازرگانی و تشویق بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه گذاری مشترک و همچنین بررسی راهکارهای مناسب برای تسهیل این توافق، توافقات سودمند برای توسعه همکاری ها در حوزه های برق، آب و فاضلاب و گاز، توافقات سودمند در ارتباط با توسعه همکاری ها در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع و هنرهای سنتی در اصفهان، همکاری در زمینه تولید نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قطری در ایران و تشویق بخش خصوصی دو کشور در این زمینه، توافق برای امضای یک سند همکاری در حوزه آموزش عالی و پژوهش های علمی، توافق برای استفاده طرف قطری از امکانات بندری و راه آهن ایران برای ترانزیت و حمل و نقل کالا، توافقات گسترده در زمینه ارتباطات، فن آوری اطلاعات و حفاظت و تعمیر کابل های فیبر نوری (زیردریایی)، توافقات در زمینه کشاورزی شامل استفاده از تجربیات و دانش فنی در حوزه های زراعی، دامی و شیلات، توافقات در زمینه محیط زیست و استفاده از تجربیات و دانش ایران در این حوزه ها، توافق در زمینه اعزام نیروی کار ایران به قطر و تشکیل کارگروه مشترکی برای این منظور، توافق برای انعقاد و موافقت نامه معاضدت حقوقی دو جانبه از جمله توفقات مندرج در این سند همکاری است.

در این اجلاس یک روزه هیئت ۱۰ نفره دولت قطر متشکل از وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، سفیر قطر در تهران و شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رئیس اتاق بازرگانی قطر حضور داشتند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، صمت و کشور نیز از سمت ایران در این اجلاس حضور پیدا کردند.

در این دیدار همچنین علی بن احمد الکواری وزیر بازرگانی و صنایع دولت قطر و همچنین رییس اتاق بازرگانی در راس هیئتی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا