بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

شرکت کاسپین عملیات انتقال سرویس‌های بانکی را در مرکز داده پشتیبان بانک پارسیان، به پایان رساند

 

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین باتوجه‌به الزامات و قوانین بانک مرکزی و پدافند غیرعامل و در راستای تداوم کسب‌وکارها در مرکز داده پشتیبان بانک پارسیان، عملیات انتقال تمام سرویس‌های بانکی را در روز پنجشنبه  ۹۹/۰۸/۰۸ به طور امن انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،  ناصر فامیل اسلامی، مدیر سرویس‌های زیرساخت شرکت کاسپین دراین‌خصوص گفت: «باتوجه‌به روند رو به افزایش اطلاعات در سراسر جهان و همچنین استفاده روزافزون از اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی باید زیرساخت‌های نگهداری اطلاعات افزایش پیدا کند. مراکز داده برای حفظ و نگهداری داده‌های شرکت‌ها و بانک‌ها به یک نیاز اساسی تبدیل شده است.»

او افزود: «حفظ و نگهداری اطلاعات و تجمیع پردازش حساب‌های بانکی و تراکنش‌ها از قابلیت‌های مهم دیتاسنترهای بانکی است تا در صورت هرگونه بروز مشکل و حوادث غیرمترقبه، پشتیبانی‌های لازم برای ارائه خدمات به مشتریان انجام پذیرد. افزایش امنیت نگهداری اطلاعات و ایجاد اطمینان خاطر از حفظ دیتاها و سرویس‌های بانکی ایجاب می‌کند مرکز داده‌های بانکی از زیرساخت‌های قوی و قدرتمندی بهره‌مند باشند.»

فامیل اسلامی در ادامه  تشریح کرد: «شرکت کاسپین باتوجه‌به الزامات و قوانین بانک مرکزی و پدافند غیرعامل و در راستای تداوم کسب‌وکارها توانست با مانور موفقیت آمیزی در روز پنجشنبه ۹۹/۰۸/۰۸ در مرکز داده پشتیبان بانک پارسیان، عملیات انتقال تمام سرویس‌های بانکی را به طور امن انجام داد تا ضمن صحت‌سنجی طرح بازگشت از خسارت سرویس‌های بانکی و ارزیابی برنامه‌های مدیریت بحران، بتواند با آمادگی کامل در بروز هرگونه بحران به ارائه خدمات به مشتریان بپردازد. از مهم‌ترین قابلیت این دیتاسنتر، نگهداری یک نسخه برخط از اطلاعات مهم بانک است.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا