بین الملل

بیل گیتس رتبه دوم ثروتمندترین های جهان را از دست داد

ثروت خالص الون ماسک، موسس شرکت تسلا تا ۱۲۷.۹ میلیارد دلار افزایش یافت و رتبه دوم را در شاخص میلیاردرهای جهان از بیل گیتس گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، ثروت خالص الون ماسک موسس شرکت تسلا با افزایش ارزش سهام آن، به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، این میلیاردر ۴۹ ساله بیل گیتس را به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان پشت سر گذاشته است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 سهام شرکت تسلا بیش از ۶ درصد در روز دوشنبه افزایش یافت و به رکورد ۵۲۱.۸۵ دلار رسید. ارزش سهام تسلا در پایان روز دوشنبه ۴۶۴ میلیارد دلار بود. این رقم معادل ۷.۲ میلیارد دلار افزایش ثروت خالص برای ماسک در یک روز است.

 ارزش سهام شرکت تسلا بیش از ۵۲۰ درصد از ابتدای سال جاری تا حالا افزایش یافته که دلیل اصلی افزایش ثروت ماسک بوده است. ۱۰۰.۳ میلیارد دلار به ثروت وی در سال جاری میلادی افزوده شده که بالاترین رقم در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ است. ماسک در ابتدای سال جاری میلادی در رتبه سی و پنجم این شاخص قرار داشت.

ماسک هفته گذشته مدیر عامل فیس بوک را یک رتبه در این شاخص پایین آورد. اگر بیل گیتس، یکی از موسسان مایکروسافت، ۲۷ میلیارد دلار از ثروت خود را به موسسه خیریه گیتس اهدا نکرده بود، اکنون در رتبه بالاتری در شاخص بلومبرگ قرار داشت.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون با ۱۸۲ میلیارد دلار ثروت در حال حاضر ثروتمندترین فرد دنیا است. ثروت بزوس ۶۷ میلیارد دلار در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

 انتهای پیام/۷۹

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا