بین الملل

بخش نفت و گاز کانادا در اخراج کارکنان رکورد زد

سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا باعث شده ۳۷ درصد از شرکت های نفت و گاز در کانادا به طور دائم نیروهای خود را اخراج کنند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، ۳۷ درصد از شرکت های نفت و گاز در کانادا مجبور شده‌اند به خاطر سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضا در نتیجه همه گیری ویروس کرونا تعدیل نیروهای دائمی داشته باشند. این شرکت‌های انرژی اقداماتی برای کاهش هزینه های نیروی کار در سراسر سازمان های خود در پیش گرفته اند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

علاوه بر تعدیل نیروهای دائمی، اقدامات دیگری مانند توقف استخدام نیروهای جدید در ۳۵ درصد از شرکتها، کاهش دستمزد نیروهای اجرایی در ۲۹ درصد از شرکتها، کاهش دستمزد کارگران در ۲۸ درصد از شرکتها، تعدیل نیروهای موقت در ۲۷ درصد از شرکت ها و کاهش ساعت کاری در ۲۱ درصد از آنها گزارش شده است.

 از هر ده کارگر در بخش انرژی کانادا که در ماه‌های اوت و سپتامبر از آنها نظر سنجی شده بود، چهار نفر اعلام کردند شرکت های آنها تعدیل نیروهای دائم داشته اند. بسیار دیگر از شرکت ها اقدامات دیگری را جایگزین تعدیل نیرو کرده بودند مانند مذاکره با کارگران برای کاهش دستمزدها، ساعت های کاری و مزایا.

 اطلاعات رسمی نشان می‌دهد کاهش اشتغال در بخش منابع طبیعی کانادا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بالاترین رقم یعنی ۴۳ هزار نفر رسیده بود. کاهش تقاضا برای نفت دلیل اصلی این تعدیل نیروها بوده است. اشتغال در این بخش ۷.۳ درصد طی سه ماهه دوم سال کاهش یافته است.

 اشتغال در بخش نفت و گاز کانادا ۲.۷۸ درصد معادل ۴۴۵۲ کارگر در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته بالا رفته و از ژوئن ۲۰۲۰ رو به افزایش بوده است.

 انتهای پیام/۸۰

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا