بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۹ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۹هزار و ۵۷۷واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۶۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۵میلیارد و ۲۷۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و ۴۹۰میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۷۲۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹هزار و ۵۷۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۶۶هزار و ۶۸۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت بندر عباس و معدنی و صنعتی چادرملو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۶۳۰واحد، کل (هم‌وزن) ۴۵۵۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۹۷۹واحد، آزاد شناور ۱۸۶۸۶واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۱۱۴۰۸ و ۵۵۸۶ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۶۵میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۴۶۴میلیارد تومان در ۶۷۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۵۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۵۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا