ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برای دریافت اینترنت ثابت چه باید کرد؟

اگر تمایل به قراری اینترنت ثابت دارید،  می‌توانید با مراجعه به سامانه xdslplus.ir از فهرست اپراتورهایی که در نزدیکی محل زندگی یا محل کارتان خدمات اینترنت خانگی ارائه می‌دهند، خدمات اینترنتی لازم را دریافت کنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدئوی «ایران هوشمند»، تسریع در ارائه سرویس‌های اینترنت ثابت به متقاضیان با راه‌اندازی سامانه‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را مورد بررسی قرار داده است.  

بدین ترتیب دریافت سرویس اینترنت ثابت با راه‌اندازی سامانه‌ دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی، دیگر یک پروسه طولانی و زمان‌بر نیست. متقاضیان دریافت اینترنت ثابت تنها کافی است به سامانه دسترسی پهن‌باند ثابت خانگی به آدرس www.xdslplus.ir مراجعه کرده تا از فهرست اپراتورهای محل زندگی یا محل کار مطلع و درخواست خود را ثبت کنند.

در سامانه xdslplus.ir می‌توانید درخواست خود را ثبت کرده و از طریق همین سامانه یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۱۰* مراحل انجام درخواست را پیگیری کنید.  شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات موظف هستند تا ظرف ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست شما،  خدمات اینترنت خانگی را برقرار کنند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم با استفاده از همین سامانه بر روند واگذاری خطوط اینترنت ثابت و عملکرد شرکت مخابرات و سایر شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات نظارت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با راه‌اندازی این سامانه مشتریان سرویس‌های ثابت می‌توانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می‌توانند گزینه‌هایی که در مکان مورد نظر سرویس می‌دهند را انتخاب کنند. مشتریان می‌توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت‌سنج‌پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهت‌دارتری داشته باشند. یکی از مزیت‌های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها است و به دلیل اینکه تمام درخواست‌ها از یک سامانه ارائه می‌شود، امکان ریشه‌یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا