بین الملل

گازپروم روسیه هنوز به بازار کردستان عراق علاقه‌مند است

شرکت "گازپروم نِفت" روسیه اعلام کرد که همچنان علاقه مند به توسعه بازار خود در کردستان عراق است چرا که منافع استراتژیک این شرکت در خاورمیانه وجود دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت “گازپروم نِفت” روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که همچنان علاقه مند به توسعه بازار خود در کردستان عراق است چرا که منافع استراتژیک این شرکت در خاورمیانه وجود دارد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

وادیم یاکوولف، معاون تحقیق و تولید گازپروم گفت: علی رغم محدودیت های کرونایی، ما در سال ۲۰۲۰ اجرای پروژه های خود را در منطقه ادامه دادیم. چهارمین چاه در میدان سارکالا راه اندازی می شود که امکان تقویت و حمایت از سطح تولید را فراهم می کند.

وی افزود: پس از ایجاد زیرساخت تولید، ما یک تجربه منحصر به فرد به دست آوردیم و با درک درستی از ویژگی های زمین شناختی این منطقه، امروز همچنان علاقه مند به کشف گزینه های توسعه جدید در منطقه هستیم.

تولید این شرکت در کردستان عراق از زمان آغاز تولید تجاری در میدان سرکالا به ۴ میلیون تن رسیده است.

گازپروم نِفت در ادامه تأکید کرد که این شرکت اجرای پروژه‌های اصلی تولید از جمله حفر چاه چهارم را ادامه خواهد داد. با راه اندازی این چاه، میزان تولید به ۴۱۰۰ تن یا تقریباً ۳۲ هزار بشکه افزایش می یابد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این چاه در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، گازپروم در اجرای دو پروژه در منطقه کردستان نقش دارد: شاکال و گرمیان. سهم گازپروم نِفت در بلوک شاکال بالغ بر ۸۰ درصد است (سهم باقیمانده متعلق به دولت اقلیم کردستان است) در حالی که سهم آن در بلوک گرمیان ۴۰ درصد است. گازپروم نفت از فوریه ۲۰۱۶ مجری پروژه گرمیان است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا