بین الملل

کارکنان آمازون در آلمان امروز همزمان با «جمعه سیاه» اعتصاب می‌کنند

اتحادیه صنفی بخش خدمات از کارکنان انبارهای آمازون در آلمان خواست که یک اعتصاب سه روزه را که شامل فروش تخفیفی "جمعه سیاه" در ۲۷ نوامبر (امروز) می شود، آغاز کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اتحادیه صنفی بخش خدمات از کارکنان انبارهای آمازون در آلمان خواست که یک اعتصاب سه روزه را که شامل فروش تخفیفی “جمعه سیاه” در ۲۷ نوامبر (امروز) می شود، آغاز کنند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

اتحادیه صنفی وِردی که قرار است اعتصاب خود را با شیفت چهارشنبه شب آغاز کند، خواستار شرایط بهتر برای حقوق و دستمزدها است.

وِردی از سال ۲۰۱۳ چندین بار اعتصاب کارکنان آمازون در آلمان را برنامه ریزی کرده است. آلمان بزرگترین بازار این شرکت پس از ایالات متحده محسوب می شود. آخرین اعتصاب کارکنان آمازون ماه گذشته در مراسم تبلیغاتی “Prime Day” برگزار شد.

یک سخنگوی آمازون در آن زمان اعلام کرد که این شرکت در مقایسه با سایر کارفرمایان مهم، حقوق “عالی” با مزایا و شرایط کاری خوب ارائه می دهد.

این غول خرده فروشی آمریکا شاهد افزایش شدید فروش جهانی خود بوده است چرا که با محدودیت های کرونایی مردم به سمت فروش اینترنتی تمایل پیدا کرده اند و این موضوع رقابت را برای برخی از فروشگاه های فیزیکی دشوار کرده است.

اتحادیه وردی استدلال می کند که این امر باید موجب افزایش دستمزد شود و افزود که کارکنان به اندازه کافی در برابر شیوع ویروس کرونا محافظت نشده اند.

هفته گذشته، آمازون در برابر فشارهای دولت در فرانسه کوتاه آمد تا رویداد محلی جمعه سیاه خود را یک هفته به تعویق بیندازد و به مغازه داران محلی که با تعطیلی ها در سراسر کشور دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا