اقتصاد کلان

اقتصاد هند باز هم کوچک شد

رشد اقتصادی هند به منفی ۷.۵ درصد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تداوم محدودیتهای رفت و آمدی و ممنوعیت فعالیت کسب و کارها باعث شد که رشد اقتصادی ششمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه منتهی به سپتامبر به منفی ۷.۵ درصد برسد که دومین رشد منفی متوالی فصلی این کشور بوده است. 

آنطور که وزارت آمار هند اعلام کرده، بخش بزرگی از این کاهش رشد مربوط به منفی شدن رشد مخارج مصرفی بوده که در سه ماهه سوم سال رشد آن منفی ۱۱.۳ درصد بوده است. معدن با رشد منفی ۹.۱ درصد و سرمایه گذاری با منفی ۷.۳ درصد، دیگر بخش های اصلی کاهنده رشد اقتصادی بوده اند.

طی این مدت میزان صادرات هند ۱.۵ درصد و میزان واردات این کشور نیز ۱۷.۲ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر اما بهترین عملکرد رشد مربوط به بخش آب و برق  با رشد ۴.۴ درصد بوده است.

 متوسط رشد اقتصادی هند در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۲ درصد بوده است که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین اقتصادهای بزرگ جهان محسوب می شود. بهترین عملکرد ثبت شده در بازه زمانی فوق مربوط به رشد ۱۱.۴ درصدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با رشد منفی ۲۳.۹ درصدی بوده است. 

همچنین رشد اقتصادی لهستان  به بالاترین سطح خود رسیده است. در سه ماهه سوم امسال اقتصاد لهستان ۷.۷ درصد بزرگ تر شده است که ۲۰.۷ درصد بیشتر از رشد ثبت شده سه ماهه قبل و ۱.۷ درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

لازم به ذکر است که متوسط رشد اقتصادی لهستان در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۸ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۷.۷ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به رشد منفی ۸.۹ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا